Начало Video Без моторхоуми в падока

Без моторхоуми в падока

1021
0

Странно ще изглежда падокът по време на първите състезания от новия сезон във Формула 1. В него няма да блестят разкошните моторхоуми на екипите. Те се пренасят с по няколко тира и изискват много персонал за изграждане и обслужване. Заради протоколите за сигурност екипите ще бъдат настанени в отделни помещения на самата писта и ще имат само тенти в огромното пространство зад боксовете. Транспортните камиони с оборудването също ще са по-далеч и на по-голямо разстояние, за да се ограничи близостта на хората. В специално видео ръководителят на логистиката на Мерцедес Карл Фансън разкри интересни детайли.

„Няма да има същата организация както обикновено по време на състезанията в Европа“, разказа Фансън

„Това, което успяхме да направим заедно с F1, е да преместим състезателните камиони по-далеч от гаражите. Ще имаме на разположение собствените си палатки и тенти. Това ще ни даде повече работно пространство в боксовете. Ще осигурим по-голяма социална дистанция и комфорт при работа.“

Екипите на F1 също ще трябва да променят процедурите си за работа и връзки с външни доставчици, за да намалят до минимум риска от заразяване.

Фансън обясни, че доставките на детайли от завода ще трябва да се събират далеч преди влагането им и ще има различен подход за получаване на гориво и гуми.

„Обикновено доставяме горивото в бокса си и изпращаме хора в Пирели, за да ни монтират гумите върху джантите. Сега ще има пункт, където ще се извършват свързаните с горивото и гумите дейности, за да няма струпвания на хора. Нашите момчета ще ходят до мястото, откъдето ще се взимат и оставят на гумите и ще се връщат. След като приключим с гумите, ще ги върнем обратно, Пирели ще си ги вземат, след като сме напуснали района.“

Самото пътуване на персонала – ограничението е до 80 човека от тим – ще се осъществява предимно с чартъри, обясни пък Джоан Джоунс, която е мениджър по логистиката в Бракли

След това ще се пътува директно за следващите състезания без външни контакти.

Междувременно Лоран Мекис от Ферари пък обясни, че въпреки новите процедури и намален персонал не очаква времето за смяна на гуми да се увеличи за разлика от други процедури, като смяна на детайли.