Начало Формула 1 Без моторхоуми в падока

Без моторхоуми в падока

914
0

Странно ще изглежда падокът по време на първите състезания от новия сезон във Формула 1. В него няма да блестят разкошните моторхоуми на екипите. Те се пренасят с по няколко тира и изискват много персонал за изграждане и обслужване. Заради протоколите за сигурност екипите ще бъдат настанени в отделни помещения на самата писта и ще имат само тенти в огромното пространство зад боксовете. Транспортните камиони с оборудването също ще са по-далеч и на по-голямо разстояние, за да се ограничи близостта на хората. В специално видео ръководителят на логистиката на Мерцедес Карл Фансън разкри интересни детайли.

„Няма да има същата организация както обикновено по време на състезанията в Европа“, разказа Фансън

„Това, което успяхме да направим заедно с F1, е да преместим състезателните камиони по-далеч от гаражите. Ще имаме на разположение собствените си палатки и тенти. Това ще ни даде повече работно пространство в боксовете. Ще осигурим по-голяма социална дистанция и комфорт при работа.“

Екипите на F1 също ще трябва да променят процедурите си за работа и връзки с външни доставчици, за да намалят до минимум риска от заразяване.

Фансън обясни, че доставките на детайли от завода ще трябва да се събират далеч преди влагането им и ще има различен подход за получаване на гориво и гуми.

„Обикновено доставяме горивото в бокса си и изпращаме хора в Пирели, за да ни монтират гумите върху джантите. Сега ще има пункт, където ще се извършват свързаните с горивото и гумите дейности, за да няма струпвания на хора. Нашите момчета ще ходят до мястото, откъдето ще се взимат и оставят на гумите и ще се връщат. След като приключим с гумите, ще ги върнем обратно, Пирели ще си ги вземат, след като сме напуснали района.“

Самото пътуване на персонала – ограничението е до 80 човека от тим – ще се осъществява предимно с чартъри, обясни пък Джоан Джоунс, която е мениджър по логистиката в Бракли

След това ще се пътува директно за следващите състезания без външни контакти.

Междувременно Лоран Мекис от Ферари пък обясни, че въпреки новите процедури и намален персонал не очаква времето за смяна на гуми да се увеличи за разлика от други процедури, като смяна на детайли.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter