Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес за предизвикателствата на мерките за безопасност: как се работи в Бракли,...

Мерцедес за предизвикателствата на мерките за безопасност: как се работи в Бракли, Бриксуърт и на писта

613
0

Тимът на Мерцедес пръв от екипите във Формула 1 проведе тест след разхлабване на мерките срещу разпространението на коронавируса. Една от основните му цели бе запознаване и практикуване на новите протоколи за безопасност. Такива бяха въведени и в заводите в Бракли и Бриксуърт. От екипа разказаха какво са свършили и как работят сега.

Какви мерки са предприети за осигуряване безопасни условия на труд в заводите?

Преди края периода на затваряне заводите – и в Бракли, и в Бриксуърт – претърпяха някои промени с цел социално дистанциране. Хората преминаха онлайн курс, за да се запознаят с новите условия. Сега при пристигане във фабриката на входа се мери температурата им, за да се установи, че нямат треска. В помещенията са добавени обозначителни табели, напомнящи на служителите за хигиенните изисквания и протоколи за социално дистанциране. В много райони на съоръженията са създадени обходни еднопосочни маршрути през зали, коридори, стълбища и пешеходни зони около офиси и производствени площи.

Вентилационната система работи на пълен капацитет, за да подсигури максимално свеж въздух. В местата, където спазването на дистанция е невъзможно, както и при необходимост от придвижване е задължително носенето на маски. Служителите трябва да почистват работните си места преди и след работа, както и при взимането на почивки. Маски, ръкавици и дезинфекциращи кърпи са налични в цялата фабрика, за да се улесни максимално спазването на новите протоколи. Същевременно съоръжението е все още доста празно, тъй като около половината от хората все още работят от вкъщи. Служителите в завода са онези, чието присъствие е наложително – такива, които имат нужда от достъп до определени машини например.

Какви бяха предизвикателствата?

Едно от най-големите предизвикателства бе толкова хора да работят от вкъщи. Доскоро най-високият брой хора, трудили се от домовете си, бе около 70. Сега достигнахме 450. Това създаде доста предизвикателства, особено за IT отдела ни. Същевременно промените в самата фабрика не бяха леки. Имаше много неща за преценка – къде да се поставят термални камери, как възможно най-безопасно да се раздава храна в стола.

Какви са новите протоколи и процедури на пистата?

Целият отбор, който ще е на писта, бе тестван за COVID-19 преди да се проведе двудневният тест на Силвърстоун. На самото трасе се прилага дистанциране, където е възможно. Всички трябва да носят маски. Някои определени дейности изискват шлем за лице или допълнителни средства за лична защита. Хигиенните протоколи включват отново миене на ръце, почистване на работни места и оборудване. Мерките ще са подобни и по време на състезателните уикенди, включително редовни тестове за COVID-19. Всеки екип ще е в свой „балон“. Броят на пътуващите за надпреварите е намален, а за приготвяне на храна ще се използва инфраструктурата на пистата, тъй като няма да има моторхоуми.

Колко важен бе тестът на Силвърстоун?

Възможността за проверка и изпитване на новите процедури и протоколи ни даде безценен опит. Научихме се как да работим с маски, пренаредихме гаража. Хората ни получиха възможност да се запознаят с новите изисквания.

Какъв ефект върху работата оказва ревизираният календар?

Зависи за кого става дума. От гледна точка на инженерите ефектът е по-малък, отколкото можете да си представите. Ще има някои промени заради това, че ще сме на определени писти в различни от предварително планираните моменти. Това означава други температури например. Хората, които пътуват за състезания, ще са най-засегнати. Три поредни старта са огромно натоварване. Служителите ще са далеч от семействата си по-дълго време, а трябва и да останат в собствения си „балон“. Ако обаче атмосферата по време на теста на Силвърстоун е индикация, то хората ни нямат търпение отново да се състезават.