Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Без наказания за Хамилтън, Грожан, Магнусен и Латифи

Без наказания за Хамилтън, Грожан, Магнусен и Латифи

1391
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Стюардите на Гран при на Русия решиха да не предприемат по-нататъшни действия срещу Люис Хамилтън (Мерцедес), Ромен Грожан (Хаас), Кевин Магнусен (Хаас) и Николас Латифи (Уилямс) заради неправилно връщане на пистата при излизане на втори завой в Q1. Въпросните обиколки на четиримата пилоти бяха анулирани. Стюардите решиха, че не е необходима допълнителна санкция. И четиримата състезатели са признали, че не са изпълнили коректно инструкциите на рейс директора Майкъл Маси за връщане на пистата. По време на състезанието обаче подобно нарушение ще води до 5 секунди наказание.

Хамилтън преживя още перипетии по време на квалификацията. Той имаше анулиран тур в Q2 и в момента на катастрофата на Себастиан Фетел бе без записано време

„Благодарен съм, че всички запазиха спокойствие, защото можеше да е далеч, далеч по-зле“, коментира Хамилтън. „Q2 бе огромно предизвикателство. Първият ми опит бе изтрит заради нарушение ограниченията на пистата в последния завой. Отборът ме прибра за дозареждане и нови гуми, а във втория ми тур беше показан червен флаг. След това бях на косъм да вляза във финална бърза обиколка. В последния сектор изпреварих няколко коли, но загубих време зад едното Рено. Само чух Боно (Пийт Бонингтън – състезателният му инженер, б.а.) да вика: „Давай, давай!“ и се засилих към линията.“

„Страшно много неща се случваха и трябваше да се успокоя. Валтери [Ботас] е силен през целия уикенд, така че нямах избор освен да направя наистина силни обиколки в Q3. Първата от тях бе наистина страхотна и смятах, че ще е трудно да я подобря, но успях да го сторя. Хубаво е да спечеля полпозишъна, на тази писта сигурно е най-лошата, на която да потеглиш от първо място на грида. Очаквам упорита битка до втори завой и трудно състезание, особено като се има предвид, че стартирам със софт. Меките гуми по принцип са добър вариант за старта, но възможно най-лошия избор за първия стинт. Тази вечер ще определим най-добрия си подход за състезанието.“