Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Без наказания за Верстапен, Хамилтън, Ръсел и Алонсо в Мексико

Без наказания за Верстапен, Хамилтън, Ръсел и Алонсо в Мексико

4349
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Разследванията на стюардите на Гран при на Мексико приключиха без наказания за Макс Верстапен, Люис Хамилтън, Джордж Ръсел и Фернандо Алонсо. Рейс контролът бе затрупан с проверки по време на квалификацията на Аутодромо Ерманос Родригес, които трябваше да извърши след финала на сесията.

Верстапен, Ръсел и Алонсо бяха разследвани за задържане на съперници в питлейна. На изхода от алеята пред боксовете неколкократно по време на квалификацията се образуваше струпване на автомобили

Според стюардите в тези случаи наистина е имало ненужно задържане. Те обаче постановиха, че това се случваше заради гоненето на зададеното от рейс контрола делта време за обиколка. Според стюардите било по-добре състезателите да отварят разлика по този начин, отколкото с бавене в последния сектор, какъвто е другият им прийом.

„Въвеждането на минимално време за обиколка бе въведено, за да се избегне опасното бавене на коли на пистата. Трябва да се отбележи, че има подадени противоречащи си изисквания към пилотите. От една страна те трябва да изпълнят това за минимално време и се опитват да отворят достатъчно голяма разлика между себе си и болидите пред тях и същевременно да избягването ненужно спиране на изхода от питлейна или твърде бавно каране. Рейс директорът приема, че тези противоречащи изисквания съществуват едновременно. Всички страни по въпроса, включително стюардите, са на мнение, че е по-добре болидите евентуално да намалят в питлейна или на изхода от него, отколкото да се получи потенциално опасна ситуация на пистата заради голяма разлика в скоростта“, гласи основанието в решението.

Стюардите са посочили, че според тях действията на разследваните пилоти са били продиктуван от грижа за безопасността.

„Желателно е да се намери по-добро решение за изхода на питлейна. Кога обаче би могло това да се случи, в момента е неясно“, се допълва в решението.

Хамилтън бе разследван дали е намалил достатъчно скоростта при жълти знамена на пистата. Предупредителните флагове се появиха вследствие завъртане на Алонсо

„Онборд видеото ясно показва, че на болид №44 не са показани светлина или флаг на правата към първи завой. След това на влизането във втори завой има зелен светлинен сигнал. Следват две примигвания на жълта светлина. Пилотът е бил малко по-бавен в мини сектора в сравнение с предишната си бърза обиколка“, постановиха стюардите.

Бяха проведени още няколко разследвания, като резултатът бе едно наказание – на Логан Сарджънт за изпреварване на жълти знамена. Пилотът на Уилямс отнесе санкция преместване с 10 места назад на грида. Това е особено безсмислено, тъй като американският пилот така или иначе бе последен в квалификацията.

Тимът на Уилямс пък бе глобен с 20 000 евро (половина условно) заради инцидента, при който Юки Цунода удари един от пистолетите за гайки на отбора. От екипа от Гроув признаха, че той е бил оставен неправилно пред бокса. Пилотът на Алфа Таури прегази пистолета на излизане от своя пит.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)