Матия Биното определи основния приоритет в работата на Ферари през зимата между сезон 2022 и 2023: издръжливост. Шефът на Скудерията направи обобщение на изминалата състезателна година за ръководения от него екип. Сезонът приключи с Гран при на Абу Даби, в която Шарл Льоклер завърши втори, а Карлос Сайнц бе четвърти. Биното потвърди във финалния си анализ, че във Ферари са намалили режимите на задвижващите системи точно заради издръжливостта. Освен това повтори повечето неща, които говореше през сезона относно целите и постиженията на екипа от Маранело за 2022 г.
„Сезонът определено не бе лесен, защото никога не е лесно да се справяш с критиките. Аз трябваше да се постарая да държа отбора концентриран и съсредоточен върху работата на писта. Критиките разсейват екипа и е особено сложно да задържиш вниманието на хората. Така че наистина бе трудно, но това само ще ме направи по-силен в бъдеще. Трябва да разчитаме единствено на себе си и това е най-важният урок от този сезон“, коментира Биното.
Our last Sunday of 2022 season ❤️
Grazie ragazzi!#essereFerrari 🔴 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/NcV00poWa6— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 20, 2022
„Тази година за нас бе от значение да се върнем в борбата за победи. Това бе и целта ни. Да се борим за добри позиции в 22-ото състезание е най-добрият резултат, защото означава, че сме били конкурентоспособни не само на старта, когато имахме много силна кола и никой не очакваше подобно представяне, но и продължихме битката до края на сезона. Имахме добри и лоши моменти. В много състезания не бяхме на достатъчно високо ниво. Ще ги разгледаме отново. Но по-важното дори от второто място в шампионата е, че водехме борба и в 22-ото състезание.“
„Добрите и лошите моменти дойдоха от различни области. Бих казал, че сега топ приоритет за нас ще е издръжливостта, защото за да спечелиш, трябва да имаш здрава кола, а нашата не беше. Вторият е скоростта на болида – бяхме конкурентоспособни в квалификациите, но не винаги в надпреварите“, заяви Биното
„Ред Бул имаше ясен план по отношение на развитието. Те искаха да намалят теглото на автомобила си. Бяха наясно какво трябва да направят, за да извлекат допълнително представяне от болида. При нас бе сложно, тъй като се опитвахме да постигнем подобрение повече чрез аеродинамично развитие. Един поглед назад показва, че развитието на F1-75 не бе достатъчно. Спряхме го много рано заради разходите и това също трябва да преразгледаме. Правилен ли бе изборът ни да прекратим развойната работа толкова рано, за да приоритизираме 2023 г.? Само следващият сезон ще покаже дали сме направили точния избор“, заключи шефът на Ферари във Формула 1.
Wrapping up #AbuDhabiGP and the 2022 season with our guys ✨
Thanks Tifosi for always being with us ❤️#essereFerrari 🔴 @Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/GwrXXWQ8MR
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 20, 2022