Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен с победа в Абу Даби пред Льоклер и Перес

Верстапен с победа в Абу Даби пред Льоклер и Перес

4508
0
Макс Верстапен, Серхио Перес
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели финалната надпревара от сезон 2022 във Формула 1 – Гран при на Абу Даби. Пилотът на Ред Бул изпревари в състезанието Шарл Льоклер (Ферари) и съотборника си Серхио Перес.

Преди състезанието пилотите от Формула 1 направиха шпалир за Себастиан Фетел. Четирикратният световен шампион бе поздравен още от президента и CEO на F1 Стефано Доменикали, спортния шеф на първенството от страна на Либърти Медия Рос Браун, президента на ФИА Мохамед бин Сулайем.

На грида всички от първа до 15-та позиция включително бяха с гуми медиум. Кевин Магнусен и Валтери Ботас бяха сложили хард, а Пиер Гасли – софт. Алекс Албон и Николас Латифи в дъното също бяха с медиум.

При изгасването на светофарите Макс Верстапен поведе пред Серхио Перес. Състезателите на Ферари атакуваха, Шарл Льоклер успя да излезе трети

Карлос Сайнц се залепи за Люис Хамилтън. Опита да изпревари англичанина, Мерцедес-ът подскочи и прелетя през бордюрите. Люис мина отстрани и излезе пред Сайнц. Стюардите отбелязаха инцидента.

Ландо Норис бе шести, следван от Джордж Ръсел, Естебан Окон, Фетел, Фернандо Алонсо.

„Супер нечестно. Направи абсолютно същото и с Верстапен миналата година“, каза Сайнц по радиото.

Стюардите оневиниха пилота на Ферари за избутване на Хамилтън от пистата. След това от Мерцедес се обадиха на Люис, че има инструкция да върне позицията на Карлос.

Седемкратният световен шампион го стори и няколко завоя след това си върна четвъртото място.

„Люис трябва да вдигне темпото и да не позволява на Сайнц да ползва DRS-а. По-бързи сме от Ферари. Можем да ги бием“, обади се Ръсел по радиото

След няколко обиколки Сайнц успя да задмине Хамилтън в осмата от 58 обиколки.

От Мерцедес дадоха свобода на пилотите си да се състезават. Те вече бяха един зад друг. Ръсел взе четвъртото място в деветия тур.

„Губя мощност. Какво се случва?“, попита Хамилтън по радиото.

В челото Верстапен бе на над 3 секунди пред Перес. Льоклер пък бе на над 3 секунди зад мексиканския пилот. Сайнц получи съобщение от Ферари, че деградацията на гумите е по-ниска от очакваното.

„Не съм съгласен“, отговори испанският пилот.

От Мерцедес не виждаха никакъв проблем с болида на Хамилтън. Той обаче каза, че има някакъв проблем.

Първият пилот в пита бе Ланс Строл – в 14-ата обиколка. След него през пита мина и Окон. В 16-ата обиколка Перес влезе в бокса, същото стори и Ръсел. Мексиканският пилот на Ред Бул се върна шести в колоната. Опита да мине пред Фетел, но сбърка и Себастиан взе позицията. Ръсел пък се забави прекалено много в пита заради проблем с една от гумите.

Сайнц бе в бокса в 18-ата обиколка. Всички сложиха хард.

В челото Верстапен бе на 1,5 сек пред Льоклер. Трети вървеше Хамилтън – на 12,5 сек зад пилота на Ферари. И тримата бяха без питове

„Мисля, че пода е счупен“, каза Люис по радиото и също направи спиране в бокса за твърди гуми.

Верстапен се обади по радиото, че предна дясна гума на неговия Ред Бул вече е в много лошо състояние. Влезе в пита в 21-ата обиколка и се върна на трасето точно пред Перес. В следващия тур и Льоклер сложи гуми хард. Така редът бе Верстапен, Перес, Льоклер, Сайнц, Ръсел. Фетел заемаше шесто място, но още не бе минал през бокса. Ръсел пък получи 5 секунди наказание за опасно излизане от пита на Мерцедес.

„Ако имам санкция, трябва да направим дълга серия“, каза Джордж по радиото.

Фетел пък се оплака, че го „изяждат“ на пистата. Влези в бокса в 26-ата обиколка и се върна 16-ти в колоната.

В 28-ия тур Алонсо се прибра в пита и там остана, незавършвайки последното си състезание с Алпин

В 28-ата обиколка Перес се обади по радиото и каза, че Верстапен го задържа. Той се движеше на 2,2 секунди зад съотборника си. Льоклер бе на 2,2 зад мексиканския пилот. Сайнц вървеше четвърти и каза на тима си, че Ред Бул-ите според него карат с един пит. Ръсел и Хамилтън бяха пети и шести, следвани от Норис, Окон, Строл, Цунода.

В 34-ия тур Перес бе в пита за втори бокс и се върна шести на пистата. Малко след това даде най-бързата обиколка в състезанието. От Ферари решиха да опитат да изкарат състезанието с Льоклер само с един пит. Започна да напредва обратно през колоната като първо изпревари Норис.

В 39-ата обиколка от надпреварата имаше удар между Латифи и Мик Шумахер. Двамата се завъртяха, но нямаше сериозни сблъсъци и състезанието продължи без кола за сигурност.

Сайнц и Ръсел влязоха в пита. Пилотът на Мерцедес изтърпя санкцията си. при връщането им на пистата Карлос бе пети, Джордж – осми.

Перес попита дали с темпото, с което върви, ще настигне Льоклер. В 43-ата от 58 обиколки той вече бе четвърти. От Ред Бул му отговориха, че скоростта му е добра и ще настигне съперника от Ферари.

В 46-ия тур Перес настигна Хамилтън и го изпревари. Серхио излезе трети, на 9,8 секунди зад Льоклер. 4 обиколки по-късно разликата бе 6,8 сек. Серхио бе и в трафик, което допълнително го бавеше.

5 тура преди края на състезанието Перес вече бе на под 5 секунди от Льоклер

След още две обиколка бе 3,5 сек. От Мерцедес се обадиха на Хамилтън, че има проблем с хидравликата и той рязко намали скоростта. След това само се прибра в пита. Перес се доближи до под 3 секунди от Льоклер, който се движеше в трафика и недоволстваше от изостанали с обиколка пилоти, особено от Пиер Гасли.

В крайна сметка Верстапен спечели надпреварата, а съотборникът му остана трети – на 1,322 сек зад Льоклер. Сайнц взе четвъртото място пред Ръсел, Норис, Окон. Топ 10 допълниха Ланс Строл, Рикиардо и Фетел.