Начало Избрани Биното призна грешките на Ферари при спиранията на Сайнц

Биното призна грешките на Ферари при спиранията на Сайнц

3376
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Ферари

Директорът на Скудерия Ферари Матия Биното призна, че отборът от Ферари е направил груби грешки по време на спиранията в бокса на Карлос Сайнц в Гран при на Нидерландия.

Испанецът потегли трети и се защитаваше от атаките на Люис Хамилтън от Мерцедес. Двамата състезатели имаха лек контакт в обиколка номер 1. Въпреки това Сайнц запази своята позиция до първото си влизане в бокса в 14-тия тур.

Вместо обичайната безпроблемна смяна на четирите гуми на Пирели, пилотът на Ферари загуби 12 секунди заради грешка на механиците. Оказа се, че задната лява гума не е на мястото, където трябва да бъде.

След това Серхио Перес прегази един пистолет за смяна на гуми, поставен на земята. Стюардите в Зандвоорт извикаха Сайнц и Перес след края на състезанието, не наложиха никакви наказания.

Докато чакаше в кокпита в продължение на повече от 10 секунди, развълнуваният Сайнц каза по радиото: „О, Боже мой.“ За сравнение, механиците на Ред Бул направиха много по-бързо спиране, което позволи на Перес да излезе пред испанеца, който се озова в дъното на топ 10.

„Абсолютен безпорядък. Това, което се случи, беше пълна бъркотия“, каза Биното. „Механиците не бяха готови, тъй като това беше доста късно повикване.“

„Взехме решение за бокса когато Карлос беше на последния завой. Времето не бе достатъчно за да бъдат готово механиците. Все пак ще прегледаме всичко това и ще го анализиране“, продължи шефът на Ферари.

Следващият питстоп се оказа още по-злополучен, тъй като Сайнц излезе точно пред Алонсо и бе ударен от пилота на Алпин. Това донесе допълнителни 5 секунди към времето на 28-годишния състезател. Също така той изпревари Окон при жълти флагове на пистата заради спрелия болид на Валтери Ботас. Така пилотът на Ферари бе преместен от пето на осмо място след края на Гран при на Нидерландия.

Да, беше пълна бъркотия. Първо имаше бавен питстоп, после беше развят жълт флаг, в който аз бях на косъм на бъда санкциониран. За капак опасното освобождаване от механиците ми донесе допълнителни пет секунди“, сподели Сайнц.

„Имахме много трудно състезание и нещата просто не се развиха по нашия начин. Настройките, които избрахме, не проработиха според очакванията. Темпото на автомобила не беше същото след контакта с Хамилтън в първия тур.“

„Очевидно е късното извикване на първия питстоп ни коства много време в състезанието. След това получих наказание за опасно освобождаване, въпреки че нямаше какво друго да направя в тази ситуация.“

„Това не беше опасно освобождаване. Бях пуснат навреме от механиците. Просто трябваше да спра автомобила, за да не ударя човек от бокса на Макларън. Освен това, боксът в Зандвоорт е изключително тесен и опасен.“

„Тъй като предприех действия за да избегна инцидент, получих наказание. Намирам това за много разочароващо и ще говоря с ФИА, защото не го разбирам защо бях санкциониран.“

Сайнц не бе напълно доволен от състезателното темпо на Ферари F1-75. Той вярва, че Скудерията трябва да работи много здраво, за да има шансове за успех в домашната Гран при на пистата Монца.

Не се чувствах много комфортно в автомобила по време на състезанието в Зандвоорт. Беше супер сложно за каране. Постоянно се борех със задницата на автомобила, както и с прегряването на гумите.“

Трябва да разберем защо автомобилът ни има толкова слабо състезателно темпо в сравнение с квалификацията. Това е трудно за приемане. Сега ще се съсредоточа върху домашното ни състезание в Монца“, завърши Карлос Сайнц.

Сайнц отново заема петото място във временното класиране с актив от 175 т. Испанецът загуби позиция от Джордж Ръсел, който финишира втори. При конструкторите Ферари има само 30 точки аванс пред Мерцедес и много трудно ще удържи второ място до края на сезона ако Сребърните стрели продължат с това толкова силно темпо.

Все пак Скудерията се качи на подиума благодарение на Шарл Льоклер. Монегаскът завърши на трето място след като направи допълнително спиране за меки гуми по време на периода на сейфти кар и изпревари Хамилтън.