Начало Избрани Льоклер: Днес Макс беше твърде бърз

Льоклер: Днес Макс беше твърде бърз

3588
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Пирели

Шарл Льоклер се качи на подиума след финала на Гран при на Нидерландия. Пилотът на Ферари финишира на трета позиция зад Макс Верстапен и Джордж Ръсел. Въпреки доброто  темпо в началото на състезанието на пистата Зандвоорт, Льоклер започна да се отдалечава от пилота на Ред Бул. Така стана ясно, че той няма никакви шансове да грабне победата.

Льоклер загуби още 11 точки спрямо Верстапен във временното класиране, но поне успя да се върне на второ място и се изравни с Перес.

Честно казано, беше трудно да се постигне по-добър резултат. Имахме малко лош късмет с виртуалния сейфти кар. Не знам дали това щеше да промени нещо. Днес Макс беше твърде бърз. След това имаше и два болида на Мерцедес, които летяха с твърдите гуми, докато ние изпитвахме огромни затруднения с тях“, сподели Льоклер.

Спирането на Юки Цунода до пистата доведе до виртуален автомобил за сигурност. Това позволи на Верстапен да направи допълнителен питстоп без да загуби много време. Льоклер нямаше такъв късмет, тъй като той влезе за нов комплект хард малко преди VSC. Все пак във Ферари реагираха по-добре при реалния автомобил за сигурност  и извикаха монегаска за нов комплект меки смеси на Пирели. По този начин Льоклер успя да изпревари Хамилтън и да се качи на подиума.

„Люис се бореше малко повече от нас, тъй като караше с използван комплект медиум. Аз имах малко повече сцепление заради новия комплект софт. Всъщност не беше лесно да го задмина, но в крайна сметка успях. Както казах в Спа, сега разликата спрямо Верстапен е наистина голяма. Гледаме състезание по състезание да се опитваме да използваме максимално потенциала си. Нека видим какво ще се случи по-нататък“, добави Шарл Льоклер.

Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц остава едва осми. Испанецът бе сполетян от голяма доза лош късмет в бокса. Първо той бе забавен в бокса на Ферари заради липсваща задна лява гума. След това той трябваше да набие спирачки за да не удари механик на Макларън при друг питстоп и леко бе докоснат от Фернандо Алонсо. Инцидентът между двамата испанци доведе до 5-секундно наказание за пилота на Ферари, който не бе съгласен с решението на комисарите.

„Честно казано имах наистина лош ден. Първо нямах достатъчно добро темпо с меките гуми, което бе последвано от много лош питстоп и опасно освобождаване от механиците. Всъщност това не беше опасно излизане, а избягване на механик на Макларън. Не разбирам много добре и наказанието, заради което загубих точки“, заяви Сайнц.

„Питлейнът беше много малък. Излязох далеч пред Фернандо, но след това трябваше да натисна спирачката заради механика на Макларън, който беше по средата на пътя. Ето защо не мисля, че освобождаването е било толкова опасно“, добави пилотът на Ферари.