Начало Избрани Биното се гордее с новата задвижваща система на Ферари

Биното се гордее с новата задвижваща система на Ферари

3314
0
Матия Биното
Матия Биното; снимка: Ферари

Матия Биното се гордее с новата задвижваща система на Ферари. Според италианеца, постигнатия напредък с двигателя надхвърлил всичко, което той е виждал през последните 25 години в Маранело.

Ферари се върна към победите през този сезон след като записа двегодишна суша през 2020 и 2021 г. В този период Черните кончета се намираха в средата на колоната и не бяха достатъчно близо до водещите отбори.

Новият автомобил Ферари F1-75 е един от най-бързите на стартовата решетка. До момента пилотите на италианския конструктор Шарл Льоклер и Карлос Сайнц записаха общо четири първи места и водят битка за двете титли с Ред Бул. Болидът на Ферари има невероятна аеродинамична ефективност благодарение на доброто тълкуване на новите технически правила във Формула 1. Също така моторът Ферари 066/7 разчита на невероятна хибридна система.

Повече от година инженерите на Ферари в Маранело са работили усилено, за да създадат изцяло нов силов агрегат, който да бъде огромна крачка напред спрямо предшествениците си.

Всички цифри на динамометричните стендове на Скудерията са били в съответствие с амбициозните очаквания на Ферари след това бяха потвърдени на пистата.

„Имахме малко повече яснота по отношение на задвижващия агрегат, защото знаехме къде се намираме. Този път регламентите бяха по-последователни“, каза Биното в интервю пред Motorsport.com

По отношение на силовия агрегат си поставихме амбициозни цели. Видях, че сме способни да развием невероятен силов агрегат. През всичките години, в които работя в Маранело, не съм виждал подобно нещо.“

Това показва какво може да постигне отборът. Така че това. Смятан, че разполагаме с чудесна задвижваща система.“

Въпреки напредъка, Ферари имаше сериозни проблеми с надеждността на тазгодишния мотор. Карлос Сайнц и Шарл Льоклер претърпяха няколко отпадания докато се намираха на челни позиции. Клиентските тимове на Скудерията Алфа Ромео и Хаас също регистрираха няколко оттегляния заради повреди в двигателя Ферари 066/7.

Според изчисленията, италианците са загубили повече от 100 точки заради технически проблеми, пилотски и стратегически грешки.

Не знам дали това са прекалено много отпадания, защото натискът върху представянето никога не е достатъчен“, каза Биното.

Със сигурност ще дадем приоритет на производителността, а не на издръжливостта. Какво означава това? Може би сме се разминали с плана за хомологация.“

„Както за задвижващия агрегат, така и за останалите компоненти имаме ограничения за динамо тестове.“

И тези ограничения са повлияли на резултата, защото в други периоди без ограничения просто сме увеличили многократно усилията на динамометричния стенд както за производителност, така и за надеждност.“

Тъй като сме ограничени от часовете за динамика, трябва да направи своя избор, когато е септември, октомври, ноември и декември. Без съмнение разширяваме границите на изпълнението отвъд това, което би било нормален план за надеждност.“

„Знаехме, че ще е важно да възстановим разликата, защото тя можеше да бъде замразена за четири сезона. Надеждността винаги може да бъде оправена на по-късен етап.“

Биното вярва, че неуспехите с новата задвижваща система са неразделна част от развитието на обновения отбор на Ферари.

На състезателната писта се наблюдават повреди, които не са напълно познати в сравнение със стенда. От друга стана това може да са усложнения, които се случват просто защото добавяме нови неща към един много зелен проект“, обясни Биното.

„Продължаваше да изучаваме този продукт на всяка една писта. Мисля, че можеше да се очаква да имаме малко повече затрудения и не съм изненадан от случващото се до момента“, завърши Матия Биното.