Шефът на Ферари Матия Биното смята, че тазгодишният двигател на Ферари не е толкова силен, колкото миналогодишния. Според него при новия агрегат в тима са подходили с повече внимание към надеждността.
Причина за това може да е календарът за 2020 г., който трябва да е с 1 състезание по-дълъг спрямо 2019 г. Заради коронавируса COVID-19 не е ясно обаче колко надпревари ще се проведат.
Възможно е решението на Ферари да е свързано и с техническите директиви на ФИА от края на миналия сезон по отношение на моторите. След тях изглежда предимството в скоростта на правите на Ферари намаля. От Скудерията отрекоха да са правили промени по агрегата си.
В петък федерацията обяви, че е приключила с разследването на задвижващата система на Ферари. От организацията съобщиха, че са сключили споразумение с тима, но не оповестиха нищо от него. Това предизвика недоволството на част от отборите, които пожелаха да останат анонимни.
„Мисля, че по отношение на цялостното представяне на двигателя, не сме толкова силни, колкото миналата година, обясни Биното. – Фокусирахме се повече върху надеждността и това доведе до компромиси с мощността.“
По време на тестовете често се забелязваше, че във Ферари използват занижени режими на работа на мотора. В определени сесии пилотите на тима изоставаха с близо 30 км/ч на правите спрямо най-бързите.
Според Биното обаче в отбора не са криели потенциала на двигателя си. „Не сме се криели. Това беше нашето истинско темпо, каза босът. – Със сигурност ние изоставаме в максималната скорост спрямо другите конкуренти.“
Here are the stats from #F1Testing – Now time to focus on the season ?#essereFerrari ? pic.twitter.com/npNDPOBXd6
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 1, 2020