Матия Биното коментира развитието на двигателя на Ауди за F1. 55-годишният специалист знае, че марката „няма да бъде на върха през 2026 г.“ и очаква доминация на някой друг производител. Биното добави, че в Ауди са „фокусирани върху себе си“ и продължават да вярва, че ще постепенно ще постигат напредък.
Заубер се намира в последния си сезон в F1. От следващата година отборът от Хинвил ще бъде погълнат от Ауди. Германският производител ще участва в световния шампионат с официален заводски отбор и ще произвежда собствен силов агрегат. Новият екип ще запази и базата в Швейцария, където ще се произвеждат шаситата.
Догодина F1 въвежда нови технически правила. Целта е новите автомобили да бъдат по-малки, по-тесни и по-пъргави, което на свой ред да доведе до по-интересни състезания. В същото време новото поколение двигатели ще разчита още повече на използването на електрическата мощност. Така F1 продължава да изпълнява целите си за повече устойчивост и елиминиране на вредните емисии до 2030 г.
Ауди ще бъде един от най-новите производители в F1. Марката няма предишен опит в F1, но е един от пионерите в областта на хибридните технологии. Именно по-голямата електрическа част е причината от Ауди да решат да се присъединят към Формула 1 и да изоставят програмите си в Дакар и WEC.
Начело на проекта за задвижващата система е Матия Биното. Швейцарско-италианският инженер има голям опит в отдела за двигатели на Ферари и е работил по последните няколко задвижвания на Скудерията
„Изработването на задвижващи агрегати – знам това добре, защото бях инженер – е много по-сложно и комплексно, отколкото човек може да си представи, гледайки състезанията като зрител“, сподели Биното пред Аутоспорт.
„Сега навлизаме в нещо изключително напреднало, което никога досега не е правено. Затова ще открием по-високо ниво на трудност, въпреки че отправната точка винаги е двигател. Ще трябва да променим културата на двигателя и това няма да е лесно.“
Според новите правила разпределението на мощността от двигателя с вътрешно горене и хибридната система ще бъде 50/50. При нея няма да има сложният модул MGU-H, който събира топлинната енергия от ДВГ. Всички агрегати ще трябва да работят и със 100% устойчиви горива.
Тези радикални промени са предизвикателство за всички производителите на двигатели. Биното признава, че при Ауди не е по-различно.
„Ние сме фокусирани върху себе си. Знаем, че няма да сме на върха през 2026 г. Няма да разполагаме с най-добрия силов агрегат. Въпреки съм уверен, че пътят, по който сме поели, е правилен“, обясни Биното.
Според Биното, новите горива също ще бъдат голям фактор догодина. В това отношение Ауди може да има леко предимство, тъй като Фолксваген Груп има опит в тази област. Преди години автомобилния гигант инвестира в устойчиви горива алтернативи и построи производствен обект в Чили.
Този проект стартира през 2023 г. и би могъл да помогне на представянето на Ауди през следващия сезон. В същото Биното призна, че един производител може отново да се възползва от мащабните промени в задвижващите агрегати. Става въпрос за Мерцедес. Съобщава се, че германският производител вече е с една стъпка напред спрямо всички останалите, включително Ауди. Биното също така предупреди, че преминаването към чисто нови двигатели може отново да даде началото на период на доминация на един отбор или производител.
„През 2014 г. беше въведен първият хибрид на силовия агрегат. В началото това беше шампионат на двигателите. Мерцедес беше направил голяма разлика. Това е ситуация, която може да се повтори и догодина. Тези, които трябва да се възстановят, ще се опитат да намалят изоставането си възможно по-бързо“, заключи Матия Биното.
Hola 👋
Gabi and Jonathan arrive at the track to kick off the #SpanishGP weekend🇪🇸 pic.twitter.com/VAxklnMMMo
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) May 29, 2025