Бившият шеф на тима на Ферари във Формула 1 Марко Матиачи бе назначен за търговски директор на Астън Мартин Лагонда. През кариерата си той има над десетилетие на висши мениджърски постове в италианската компания. Бил е президент и главен изпълнителен директор на Ферари Северна Америка, президент и CEO на Ферари Азия Тихоокеански регион и управляващ директор плюс шеф на Скудерията в Гран при. Матиачи заема поста в Астън Мартин незабавно.
В годините след напускането на Ферари, което бе свързано с освобождаването на Фернандо Алонсо и привличането на Себастиан Фетел в отбора, Матиачи работи в различни компании. Сред тях са консултантска фирма, частни фондове, компании за електрическа мобилност. Част от задълженията му сега ще е интегрирането на продуктите на британския автомобилен производител с едноименния отбор във Формула 1. Една от целите на Лорънс Строл след придобиването на Астън Мартин и създаването на заводски екип е да използва Гран при като глобална маркетингова платформа.
„За нас е ключово да освободим потенциала на бранда си“, заяви главният изпълнителен директор на Астън Мартин Лагонда Тобиас Мьорс. „За мен е удоволствие да приветствам Марко в Астън Мартин. Нямаме търпение да работим с него.“
Матиачи допълни, че амбициите и проектите на британската компания „са най-вълнуващият проект в автомобилната индустрия в момента. Вълнувам се да стана част от невероятния ръководен екип, събран от Лорънс Строл и Тобиас Мьорс.“
Матиачи оглави Ферари във Формула 1 през 2014 г. след напускането на Стефано Доменикали, но не се разбра с Алонсо. Двамата си размениха доста реплики през медиите. Матиачи обвини двукратния световен шампион, че не мотивира достатъчно отбора. Вбесеният Алонсо отговори, че мениджърът за разлика от него не е водил битки във всяко състезание в продължение на години.
„Той е в тима от няколко месеца, а не от пет години, през които съм се борил във всеки един старт“, заяви Алонсо в края на сезон 2014. „До последно се трудих упорито и неуморно. Имаше множество телефонни обаждания и имейли с тима, които пазя на компютъра си. Очевидно е, че не съм страдал от липса на мотивация.“
Матиачи изкара едва седем месеца начело на Скудерията преди да бъде освободен. Постът след това бе заето от Маурицио Аривабене.
NEWS: Marco Mattiacci appointed Global Chief Brand and Commercial Officer of Aston Martin Lagonda.
The luxury automotive leader will spearhead the iconic brand’s global growth, as well as playing a key role in Aston Martin’s future commercial and product strategy.#AstonMartin
— Aston Martin (@astonmartin) February 9, 2022