БМВ може да влезе в MotoGP след няколко години. Това заяви новият главният изпълнителен директор на подразделението за мотори Маркус Флаш. Според него, БМВ „разглежда внимателно“ възможността да разшири програмата си в мотоциклетните спортове в бъдеще.
БМВ е най-известният производител на мотоциклети, който никога не се е включвал MotoGP. От марката многократно казваха през годините, че този шампионат не е правилната платформа за продажба на неговите продукти
В края на миналата БМВ направи сериозни промени в подразделението си за мотоциклети BMW Motorrad. В резултат на това Маркус Флаш пое поста на нов главен изпълнителен от Маркус Шрам. В резултат на това германският производител промени позицията си и вече не изключва потенциално участие в състезанията от MotoGP. Това обаче може да се случи само при сериозна промяна в техническите правила.
MotoGP вече има партньорство с автомобилното подразделение на БМВ. Германците осигуряват автомобила за сигурност в шампионата през последните повече от 10 години.
„БМВ М е партньор на MotoGP от години. Като шеф на БМВ М съм бил на всички състезания и познавам хората, които отговарят за тях. Ние сме марка, която има присъствие там“, сподели Флаш.
„Ясно е че това трябва да има смисъл за нас и затова го разглеждаме внимателно. Не бих го изключил да се случи нещо в бъдеще“, добави германцът.
БМВ вече има присъствие във висшия клас мотоциклетни състезания благодарение на заводския и сателитния отбор в световния Супербайк шампионат (WSBK). Разбира се, една програма за MotoGP би била много по-мащабна.
Освен в WSBK, БМВ има присъствие и в други шампионати. Тук се включват световния шампионат за издръжливост на ФИМ (EWC), където се провежда престижното състезание „8 часа на Сузука“, британският Супербайк (BSB), както и в немските серии IDM.
„Също така следим за вземането на решение дали това ще остане единственият ангажимент, заедно със световния шампионат за издръжливост и IDM. Може пък ще изберем и други формати“, добави главният изпълнителен директор на БМВ.
Възгледите на Флаш за MotoGP са в рязък контраст с тези на неговия предшественик Шрам. Той многократно отбягваше всякакви разговори за присъединяване към този шампионат
Шрам все пак беше голям поддръжник на мотоциклетните състезания. Именно под негово ръководство БМВ се завърна със заводски тим в WSBK през 2019 г. с тима на Шон Мир Рейсинг.
Програмата в WSBK се разрасна през годините. Тази година БМВ подписа договор с шампиона от 2021 г. Топрак Разгатлиоглу, който преследва първата победа за сезона. Негов съотборник е Михаел ван дер Марк. За сателитния отбор на Bonovo карат бившите състезатели от MotoGP Скот Рединг и Гарет Герлоф. Тестов пилот пък е WSBK шампионът Силван Жинтоли. Френският ветеран също има опит в MotoGP.
The end of day stoppie you were ALL waiting for 😎
Courtesy of @toprak_tr54, of course 😌#WorldSBK pic.twitter.com/P1xlRPzI5x
— WorldSBK (@WorldSBK) March 15, 2024
Разговорите за потенциално участие на БМВ са следствие от желанието на Дорна да има шест производителя на стартовата решетка на MotoGP. В края на 2022 г. шампионатът загуби Сузуки. Марката от Хамамацу си тръгна внезапно, макар че имаше дългосрочен договор с японския производител.
През 2027 г. се очакват нови технически правила в MotoGP. Шампионатът трябва да премине към двигатели с по-малък обем от 850 куб. см и да въведе напълно устойчиво гориво. Това са две основни промени, които се надява да привлекат поне още една марка.
Full throttle into the weekend Toprak style! ✊💯
🇪🇸 Circuit de Barcelona-Catalunya from the 26th – 28th of April
☑️Full service schooling event Powered by BMW Motorrad
☑️3 day Racing School Course or 3 days S 1000 RR Free Practice
☑️Info & registration: https://t.co/HPmk01lToy https://t.co/1Cip5cWC8s— Racing School Europe – Powered by BMW Motorrad (@RacingSchoolEu) March 15, 2024