БМВ обяви екипажите си в WEC и IMSA. Германският производител ще използва по две машини в шампионатите за издръжливост. Единственото ново попълнение в редиците на БМВ е бившият пилот на Хаас Кевин Магнусен.
БМВ М Мотоспорт ще започне втория си сезон в световния шампионат за издръжливост на ФИА (FIA WEC) и третия си сезон в IMSA с BMW M Hybrid V8. За да постигне амбициозните си цели в двете състезателни серии, БМВ обединява силите си по отношение на пилотския състав. Осем заводски пилоти на марката ще си поделят задълженията за екипите в WEC- БМВ М WRT- и БМВ M Team RLL в сериите IMSA. Единственият нов член на отбора е Кевин Магнусен. Към него ще се присъединят досегашните състезателни на баварците. Това са Филип Енг, Робин Фрайнс, Рафаеле Марчиело, Рене Раст, Шелдън ван дер Линде, Дрис Вантор и Марко Витман
Има една промяна в екипажите на БМВ за WEC. Тя е свързана с прототип №15. Той ще бъде каран от Магнусен, Марчиело и Вантор. Същевременно зад волана на БМВ М WRT №20 остават Фрайнс, Раст и Ван дер Линде. Това означава, че останалите двама състезатели (Енг и Витман) ще участват само в IMSA. В някои стартове към тях ще се присъединят и останалите пилоти на БМВ.
Поради застъпване в графика на WEC и IMSA, само четирима пилоти ще карат автомобилите 6-те часа на пистата Спа-Франкоршамп през май. Вантор и Ван дер Линде ще се включват в състезанието от IMSA на пистата Лагуна Сека в Калифорния.
Останалите четирима пилот на БМВ ще допълнят съставите в същинските състезанията за издръжливост от IMSA в Дайтона, Себринг и Роуд Атланта. Магнусен ще се състезава и в трите състезания с BMW M Hybrid V8 № 24. Марчиело ще се присъедини като четвърти пилот в Дайтона. Фрайнс ще кара прототип №25 и в трите състезания, а Раст ще се включи в Дайтона
„Имаме високи цели за предстоящия сезон с нашите прототипи БМВM Hybrid V8. За да ги постигнем, се стремим към оптимизация във всички области. За нашия пилотски състав това означава фокусиране и специализация. Колкото повече време нашите пилоти прекарват зад волана на BMW M Hybrid V8, толкова по-добре ще опознаят неговото управление и толкова повече обратна информация ще могат да предоставят на нашите инженери“, каза Андреас Роос.
„Целта е да се засили развитието на BMW M Hybrid V8 в сътрудничество със специалистите в отборите и в БМВ М Моторспорт. В това отношение ни помага и фактът, че някои пилоти се състезават и в двата шампионата. По този начин те допълнително подобряват обмена на информация. Убедени сме, че така обединяването на силите ни ще ни донесе предимства. Разбира се, припокриването на графика през май не е идеално. Все пак имаме нормативната възможност да се състезаваме в 6-часово състезание от WEC с по двама пилоти на автомобил, която ще използваме. Фактът, че сезонът започва през януари с 24-часовото състезание в Дайтона, е много благоприятен за нас. Това ни позволява да имаме всичките осем пилоти заедно за продължителен период от време в началото на сезона, което ни помага да се синхронизираме оптимално помежду си“, добави ръководителят на БМВ М Мотоспорт.
БМВ имаше трудна първа кампания в WEC. Баварците записаха подиум в 6-те часа на Фуджи и остана пети в класирането при производителите. В IMSA БМВ грабна победата в 6-те часа на Индианаполис.
See who’s driving the BMW M Hybrid V8 – share your thoughts! 🚗💨 pic.twitter.com/r5eZhLwl28
— BMW M Motorsport (@BMWMotorsport) December 12, 2024