Начало Автомобили BMW 128ti за истински пуристи

BMW 128ti за истински пуристи

3398
0

Автомобилният свят се променя драматично. Не съм убеден, че е към добро

Електрификацията и пълният й антипод – SUV манията, се разрастват успоредно, което само по себе си е абсурдно. Все по-малко сякаш са „истинските“ автомобили, динамични, повратливи, компактни и в никакъв случай по-малко технологични, ефективни и дори екологични. За радост още не са спрели напълно да ги правят и имам възможност да тествам последното BMW 128ti.

Това е една чистокръвна машина за шофиране. Тя има характер, а е с разход около 6 литра на 100 км при въглеродни емисии 140 грама на км. Двулитровият двигател прави този неголям автомобил истинска играчка с отлични реакции и динамика. Моторът е с технологията BMW TwinPower Turbo и е заимстван директно от най-силния четирицилиндров двигател на BMW Group при BMW M135i xDrive. Мощността му е 265 к.с. Серийно се комбинира с 8-степенната трансмисия Steptronic Sport. Също като при BMW M135i xDrive колата е стандартно с М спортни спирачки. Те за пръв път в Серия 1 са с лакирани в червен цвят спирачни апарати. Ексклузивно за 128ti се предлагат и 18-инчовите алуминиеви джанти с Y-образни спици 553 M bicolor, по желание без доплащане със спортни гуми (Michelin Pilot Sport 4).

Със сниженото си с 10 мм М спортно окачване със специфични настройки колата стои плътно към пътя

Въпреки сравнително късото си междуосие тя е забележително стабилна. Моделът е с Torsen блокиращ диференциал и специфично кормилно управление, но е само с предно предаване и при рязко подаване на газ въпреки цялата електроника буквално иска да изскочи от ръцете. В бързите завои предницата опитва да „избягва“, но модерните технологии я „улавят“ мигновено и нямам притеснения. Играта на трансмисията с двигателя е много интересна и приятна, дори и да я следите чисто звуково по време на каране с наблюдаване на оборотите върху дигиталното табло.

BMW 128ti заимства и по-стегнатите торсионни щанги и допълнително натегнати тампони от BMW M135i xDrive. По-твърдите пружини и адаптираните към тях амортисьори осигуряват директност в управлението. Освен това моделът с предно задвижване е по-лек с около 80 кг от топ версията.

Да, 128 ti не е евтина кола – цената е над 84 000 лв. с ДДС. Но е наистина забележителна и като външен вид, въпреки че не е импозантна като голям SUV

Включващ много M Sport елементи, дизайнът е със специфични покрития и бленди, елементи на страничните прагове и надпис „ti“ пред задните колела в спортен червен цвят. Всъщност не малка част от тези елементи имат и своята важна роля за поведението на колата при висока скорост. Става дума за образуване на въздушни завеси и потоци, които подобряват обтичането и притискането на колата при по-висока скорост.

Впечатляващ е пакетът Shadow Line с черна бъбрековидна радиаторна решетка и черни корпуси на външните огледала. При опционалните светлини BMW Individual Shadow Line фаровете имат по-тъмно излъчване благодарение на липсата на подбрани декоративни хромирани елементи.

Множество червени акценти има и в интериора: голяма повърхност в Race Red на облегалките на серийните спортни седалки, бродиран надпис „ti“ на подлакътника и контрастни шевове във вратите, тапицериите на седалките и арматурното табло

Обръчът на волана и капакът на въздушната възглавница на М спортния волан също са с червени шевове. Като цяло интериорът е типичен за марката с всички добре познати системи за контрол и връзки, като просто колата е с компактни размери и компактно пространство на задния ред седалки, но все пак достатъчно за четирима пътници. Хубаво е още, че BMW 128ti възражда една дълга традиция на BMW: абревиатурата „TI“ – по-късно „ti“. Тя се използва през 60-те години на миналия век и означава „Turismo Internazionale“. Използва при спортните варианти на иконите BMW 1800 TI и BMW 2002 TI до BMW 323ti Compact и BMW 325ti Compact през 90-те години.