Начало Автомобили BMW 3-Series

BMW 3-Series

71
0

Настоящото поколение BMW 3-Series почти не е бил модифициранo, откакто се ot 2005 година). Това обаче е на път да се промени, като официално бе разкрит фейслифтът на модела, който иначе ще дебютира по време на автомобилното изложение в Париж през октомври.

Модификациите включват нов по-спортен външен вид във всички модели. В случая на комбито 335i пък става дума и за нов по-спортен двигател – битурбо шестцилиндров агрегат. Освен това ще се използва случаят и за представянето на първия дизел на BMW в Северна Америка – съответно представителят ще бъде моделът 335d с мощност от 265 к.с.

Обновените автомобили могат да бъдат различени по предницата и задницата, като доста от елементите са заимствани от наскоро показаната нова 7-Series. Според шефа на дизайнерския отдел в BMW Адриан ван Хойдонк стилът на фейслифта цели да подчертае широчината на колата, както и да покаже предна броня с нов профил, преден капак с нови контури, както и премоделирани предни фарове. Нови са и страничните огледала, задните светлини, както и вида на багажника. Задната следа на колата също е увеличена, като на някои модели разликата възлиза на близо инч (2.54 см).

Интериорът определено може да се похвали с много приятен обновен и освежен стил – с подобрени материали, както и второ поколение на системата iDrive с четири основни контролера. Новата iDrive система също така получава и нов 8.8-инчов LCD дисплей, a има и опция за нов 80-гигабайтов хард диск за музика и за навигационната система.

С освежаването се предлага и нова гама от задвижващи технологии, които предимно целят да подобрят ефективността и емисиите на СО2.Сред новите аспекти са регенеративна спирачна система, функцията старт-стоп, електронно-механично power steering, гуми с редуцирано триене, както и автоматични въздушни клапи, които се отварят, за да позволяват да влиза въздух, когато има нужда от тях, но иначе стоят затворени, за да се намали въздушното съпротивление. Тези екстри обаче не се предлагат във всеки модел. Това са по-скоро опции, които са част от програмата Efficient Dynamics на BMW за подобряване на автомобилите.

Изцяло нов редови шестцилиндров дизелов двигател се предлага в 330d, въпреки че не се очаква той да бъде на разположение за всички пазари. 325d и 335d използват същия базов двигател със същия обем, но във варианта 335d има двойно турбо, с което мощността да скочи подобаващо.

330d с мощност от 245 к.с., постижими при 4000 об/мин, пък предлага характерния за дизелите висок въртящ момент – 520 Нм, който могат да се достигнат между 1750 и 3000 об/мин. Тази мощност и въртящ момент при ниски обороти позволяват на 330d да ускорява до 100 км/ч за 6.1 секунди. Максималната скорост от 250 км/ч също се постига с голяма лекота. Консумацията на гориво обаче е повече от впечатляваща и е в унисон с изискванията на ЕС – 5.7 л/100 км. Емисиите на СО2 пък са 152 г/км. Четирицилиндровият двигател в 320d пък получава допълнителни 7 к.с., както и още 10 Нм. В резултат на това общата мощност възлиза на 175 к.с., а въртящият момент – на 350 Нм. Ефективността по отношение на ползването на горивото остава непроменена – 5.7 л/100км.

335d може да бъде поръчан и с автоматична трансмисия, но фейслифтът на 3-Series ще бъде първият със седемстепенна трансмисия с два съединителя (DCT) във вариантите 335i Coupe и Cabriolet. Системата позволява напълно безстепенни смени на предавките и абсолютно никакво прекъсване в притока на мощност. Същевременно така се постига и по-голямо качество на возията, както и оптимизиране на ефективността на задвижващата система. Предлагат се три режима– автоматик, спорт и ръчен.

За да бъде интерфейсът още по-лесен, за системата е създаден изцяло нов селектор на предавките. В централната конзола водачът може да реши какъв режим иска или просто да кара на стандартния ръчен. Междувременно предавките могат да се сменят ръчно и посредством малките педалчета зад волана. С трансмисията с два съединителя се предлага и Launch Control, който позволява доста по-бързо и лесно потегляне с минимално превъртане на колелата. Тази система всъщност настройва работата на системата за контрол на стабилността, в резултат на което се постига най-бързото възможно ускорение.

Автомобилът ще се предлага в Европа и Северна Америка, след като направи дебюта си в Париж през октомври.