С 35% са се увеличили продажбите на нови автомобили BMW в нашата страна през 2023 г. спрямо предходната. От BMW България на клиенти са предадени 1456 автомобила. Общият брой на регистрациите и с частни сделки е надхвърлил 1700 броя. MINI пък са продали 102 коли. Това е с 24% повече от 2022 г. Мотоциклетите BMW са увеличили продажбите си 39% до 258 броя. Тези цифри бяха съобщени по време на традиционната среща на BMW България с представителите на медиите.
Сделките са рекордни и са надхвърлили предварителните очаквания
Те са били доста по-скромни предвид все още съществуващите в края на миналата година проблеми с веригите за доставки, липсата на важни компоненти и наличието на все повече горещи конфликти. Но както отбеляза управителят на BMW България г-н Александър Миланов все пак компанията се е справила повече от добре и е успяла да задоволи скока в търсенето. Общо в глобален план от BMW Group са продали през 2023 г. 2,555 милиона автомобила, в това число MINI и Rolls-Royce. Ръстът е 6,5% и дори са надхвърлени нивата от предпандемичните 2018-та и 2019-та години, когато са били реализирани съответно 2,486 и 2,538 милиона автомобила.
В основата на добрите резултати е все по-голямото разнообразие от модели и наличието в гамите на все повече и по-високо технологични системи за задвижване с електричество, но не само. Общо компанията е продала 376 183 електрически автомобили. Те съставляват вече 15% от сделките и са със 74,4% повече от тези през предходната година. У нас делът на електрифицираните автомобили също се е повишил много сериозно. Електрическите и Plug-in хибридните коли са заели съответно 14 и 15% от общите продажби. На българския пазар обаче все още най-продавани са автомобилите на марката с дизелови двигатели. С такива са били 37% от купените нови коли. Тези с бензинов двигател са били 32%.
Дизелът остава популярен, но делът на този тип двигатели е спаднал много сериозно в сравнение с предишни години. Дизеловите мотори са още по-ефективни и екологични от тези само преди няколко сезона, но вече не малка част от клиентите се преориентират към авангардните Plug-in хибридни предложения или към напълно електрически модели. Компанията предлага изключително модерни приложения за използването им с увеличаващия се брой места за зареждане, данни и т.н., както и за цялостното обслужване на гамата.
У нас най-купувани остават все така и SUV моделите на BMW. Лидер е Х7 пред X5 и X1
След тях се нарежда топ лимузината 7 Series. 80% от моделите са със задвижване на четирите колела. 68% са с различните M пакети и изпълнения. Самата гама от силни М Performance модели е със 117% ръст, а най-продаваният модел е XM60.
Успехът в немалка степен се обяснява и с добрите, гъвкави и нисколихвени лизингови схеми, с които се предлагат моделите. Над 65% от покупките се правят чрез тях, а 50% от сделките са чрез UniCredit Лизинг, чийто главен изпълнителен директор г-н Иван Апостолов обясни, че засега у нас ликвидността е голяма и не се очакват сериозни промени в лихвените проценти и тежки сътресения през 2024 г. През нея целите отново са по-консервативни, но надеждата е пазарът отново да е по-добър от прогнозите.
View this post on Instagram