Subaru представи на автомобилното изложение в Ню Йорк седмото поколение на своя добре познат модел Outback. Сега автомобилът излиза на сцената като пълнокръвен SUV, сравним по размери с Toyota RAV4. При това той запазва практичността и философията на оригинала.
Всичко започва като приключенска версия на класическия Subaru Legacy. Името Outback e вдъхновено от дивата австралийска пустош със същото назване. Първоначално то се е използвало за лека модификация на Legacy с повишен клиренс и защитни панели. Но успехът на модела в САЩ – където се продава като отделна версия – е толкова голям, че само няколко години по-късно Subaru решава да превърне Outback в самостоятелна моделна линия. До днес в Северна Америка са продадени над 3 милиона броя.
По повод 30-годишнината на модела Subaru представи новия Outback 2026 на международното изложение в Ню Йорк. Седмото поколение остава вярно на концепцията за просторен, практичен автомобил със симетрично задвижване на четирите колела. Въведени са обаче редица подобрения в дизайна, технологиите и безопасността. Най-съществената промяна е визуалната трансформация: от повдигнато комби към ясно изразен, агресивно стилизиран SUV.
Новият дизайн – още по-масивен и функционален
Предната част е значително променена – по-широка, с вертикални фарове в ъглите и агресивна, небоядисана броня, устойчива на надраскване. Страничният профил вече има по-ъгловата и мускулеста линия, а покривът е леко снижен. Задницата следва тази нова стилистика – с по-стръмно стъкло, нови задни светлини и аеродинамично оптимизирани детайли.
Сред стандартното оборудване са новите носещи релси за товари на покрива. Те издържат до 360 кг в статичен режим (достатъчно за палатка) и 100 кг по време на движение. Новост е и страничната им товароносимост до 100 кг – подходяща например за окачване на хамак.
Интериор: устойчив, дигитален и удобен
Вътре обстановката е изцяло обновена – изчистена, модерна и с внимание към устойчивостта. Използвани са рециклирани материали, включително PET пластмаса. В средата е 12,1-инчовият инфотейнмънт екран с нов процесор за по-бърза работа, комбиниран с 12,3-инчов цифров инструментален панел. Основните функции – като климатроника – продължават да се управляват с традиционни бутони и въртящи се регулатори.
Оборудването включва безжични Apple CarPlay и Android Auto, хибридна навигационна система (онлайн и офлайн), както и ново, по-интуитивно гласово управление. За допълнителен комфорт е налична и Calm Mode визуализация – с намалено количество информация на таблото, за по-спокойно шофиране.
Обемът на багажника е увеличен до около 980 литра. Отворът за товарене е по-висок, подът е по-широк. Добавени са куки, подвижно покритие, което се пере, и по-големи отделения за съхранение. Седалките са променени за по-добра ергономия; пътниците ще оценят и увеличената височина на тавана, и по-добре разположените поставки и джобове.
По-високо ниво на безопасност
Най-новата версия на системата EyeSight е включена в стандартното оборудване. Тя съчетава адаптивен круиз контрол, асистент за спазване на лентата, система за аварийно спиране и нови елементи като усъвършенствани камери и допълнителни радари. Воланът вече осигурява хаптична обратна връзка.
Интересна новост е функцията Emergency Stop Assist: Ако водачът не реагира, автомобилът може автоматично да смени лента, да спре встрани, да включи аварийни светлини и да повика помощ. При някои нива на оборудване се предлага и частично автономно управление по магистрали – с режим „свободни ръце“ до 140 км/ч.
Двигатели и силово предаване
За американския пазар се предлагат два боксерни двигателя: 2,5-литров атмосферен със 180 к.с. и 2,4-литров турбо с 260 к.с. и 376 Нм въртящ момент. И двата работят със CVT трансмисия с ръчен режим. Системата X-MODE за управление на сцеплението вече се активира директно от волана.
Новото електронно сервоуправление е взето от спортния модел WRX. То осигурява по-прецизно насочване в завой при ниска скорост и стабилност при висока. Просветът остава около 22 см.
Outback Wilderness – още по-приключенски
Новият Outback Wilderness е специална версия, създадена за офроуд. Разполага с по-голям клиренс – 241 мм, 17-цолови гуми за всякакъв терен, усилено окачване с интелигентни амортисьори и система Dual-Mode X-MODE за сняг, кал и тежки условия. Каросерията е подсилена, с черни панели, медни акценти и подобрен ъгъл на предния надвес.
Интериорът също е различен – с водоустойчиви StarTex седалки, а опционално се предлагат вентилирани кожени седалки и 360-градусова камера.
Пазарен дебют и цени
Subaru все още не е обявил цените за САЩ. Стандартният Outback ще излезе на пазара през есента на 2025 г., а версията Wilderness – в началото на 2026 г. Засега няма информация кога моделът ще се появи в Европа. В момента Outback в България започва от 104 300 лева, наличен само с 2,5-литровия мотор със 169 к.с.