Начало Тест драйв BMW Серия 3 – седмо поколение

BMW Серия 3 – седмо поколение

4498
0
BMW 3 Series
снимка: BMW България

С над 15,5 млн. продадени автомобила от първите 6 поколения Серия 3 е олицетворение на философията на BMW в създаването на динамични, но и елегантни, приятни за шофиране, удобни седани. От появата на първото поколение през далечната вече 1980 г. измина много време, светът се промени драматично и Серия 3 преживя бурно развитие. В същото време обаче, моделът остана истинско BMW, с класически пропорции, впечатляваща сила и статут.

BMW 3 Series
снимка: BMW България

Новото поколение не прави изключение в развитието на моделната гама в поне 3 важни направления

Те биха могли да му осигурят все така отлична популярност въпреки световното свиване на търсенето на автомобили от класическия тип седан.

Трите приоритета са: дизайн, динамика и иновативност. По отношение на формите развитието е видимо от всеки, който проявява интерес. Чисто функционално е важно, че колата е с 16 мм по-широка, центърът на тежестта е с 10 мм по-нисък, масата е разпределена 50 на 50 между двете оси, самата структура е с около 50 кг по-лека и с до 50% е по-устойчива на някои типове натоварване.

Колата има малко по-дълго междуосие с 41 мм и по-широки следи, което увеличава стабилността й, а е оборудвана и с нови елементи в окачването като хидравлични амортисьори. Системата за управление също е още по-авангардна и пътното поведение и управлението са наистина забележителни. Балансът е отличен и при действието на електрониката изваждането на колата в процес на недозавиване или свръхзавиване изисква сериозни, целенасочени усилия.

BMW 3 Series
снимка: BMW България

Визуално новата Тройка би могла да бъде разпозната и по интегрираните за първи в този клас лазерни светлини

Те осветяват като ден пътя напред на 500-530 метра. Стандартно моделът е с LED светлини.

В интериора пък веднага започват да се откриват вложените в новото поколение иновации. Управлението на системите и информацията са обединени в типични за BMW клъстъри, с нови авангардни функции и по-големи възможности. Не съм щастлив, че оборотомерът вдясно на таблото зад волана е с движение обратно на скоростомера, но това вероятно е модерно, защото и в Пежо 508 е така.

Моделът разполага с функцията „Консиерж”, която ви свързва гласово с център на BMW, който би могъл да ви укаже всевъзможна подкрепа за запазване на хотел, ресторант, да поръчате цветя и какво ли не, докато шофирате. Любопитно е, че тази услуга ще е налична и на български от 9 до 18,30 часа. Шумоизолацията в седмата Тройка е на ново ниво и това е важно при положение, че този модел в малка или по-голяма степен се ползва като бизнес автомобил.

BMW 3 Series
снимка: BMW България

Гамата е оборудвана и с Intelligent Personal Assistant, дигитален помощник, който може да бъде заговорен с простото „Hey BMW“

Той може да обясни почти всички функции („Как функционира Асистентът за дългите светлини?“), информира за актуалния статус („В норма ли е нивото на маслото?“) и осигурява помощ при въпроси („Какви са предупредителните съобщения?“).

Интересна иновация, която от BMW България ни демонстрират специално при представянето на модела, е системата за движение на колата в тесни пространства със запомняне на движението и връщане по същия път. Без човек да пипа волана колата се връща със скорост до 36 км/ч до 50 метра по изминатия път, а това е особено важно в сложни места за паркиране в претъпканите градове.

BMW 3 Series
снимка: BMW България

Колкото и за двигатели и скоростни кутии да не е модерно да се говори напоследък от производители и вносители на автомобили, в новото поколение Трета серия те все пак не могат да не бъдат отбелязани

Те са туинтурбо, по-леки, по-ефективни от предходните. Моделът стартира на пазара с 2 бензинови, 4-цилиндрови двигатели, 2 (пак 4-цилиндрови) дизелови и един 6-цилиндров бензин. Ще има 330i хибрид с дълъг пробег и динамика при движение само на ток. Осемстепенната скоростна кутия е със забележителна работа. Моделът може да е със задвижване на четирите колела и блокаж на задния диференциал.

Автомобилът се предлага и със спортния М-пакет, който добавя динамика и още по-спортно излъчване на Тройката, а 19-инчовите лети джанти го фиксират върху асфалта. Цените, разбира се, са според стандартите на BMW. Нашият тестови автомобил 320d (190 к.с.), xDrive, М пакет бе с цена от над сто хиляди лева.