Начало Тест драйв BMW Серия 6 Гран Туризмо

BMW Серия 6 Гран Туризмо

1929
0

За едно от последните състезания във Формула 1 имахме възможност да пътуваме с новото BMW Серия 6 Гран Туризмо. Пиша „новото” Гран Туризмо” и се замислям, че всъщност моделът е на пазара повече от година, но все пак гамата още се развива и нашата конфигурация 640d, M пакет се появи малко по-късно.

По принцип Серия 6 Гран Туризмо комбинира комфорта при пътуване на лимузина от висок клас с въодушевяващата естетика на купе и характерната за марката динамика

Няма съмнение, че първото нещо, което впечатлява в колата е просторът и функционалността в салона. Мястото е предостатъчно както за пътниците отпред, така и на голямата задна седалка. Тя е с така обособени кресла – като в самолетна бизнес класа, че дори не ме притеснява да спя изпънат върху целия ред. Обзавеждането е типично за марката като уреди, качество, комфорт. Колата е наистина удобна и съм все така шокиран от увеличаващото се търсене на SUV гиганти, предпочитани пред по-елегантните и динамични модели като този.

Автомобилът определено се кара като спортно BMW, олекотен е със 150 кг спрямо предходния модел и емоцията е по-различна от мачкането с огромен SUV. Динамиката на управление и комфортът на возене се оптимизират от всеобхватно модернизирано окачване. Серийното оборудване включва въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото. За допълнително повишаване комфорта на возене като опция се предлага адаптивно окачване с въздушно окачване на предната и задната ос, както и динамичен контрол на амортисьорите, какъвто е нашият тестови вариант.

Допълнителен спортен дух осигурява опцията Executive Drive, която включва и активна стабилизация на каросерията срещу наклоняване и се предлага с опцията Интегрално активно кормилно управление. При движение по пътища с лоши настилки или изкачване на стръмни рампи с натискане на бутон клиренсът може да бъде увеличен с 20 мм. Възможно е и снишаване с 10 мм, също с натискане на бутон, в режим SPORT на контрола на шофирането, както и автоматично при скорост над 120 км/ ч.

Всички опционални системи за окачването вече се предлагат и в комбинация с BMW xDrive, задвижване на 4-те колела, какъвто е и нашият модел

Тук задвижването 4х4 не е за преодоляване на терени край язовир, а за да летите с колата и при по-лоши условия, завои и т.н. И въпреки дължината си от над 5 метра, колата е изключително стабилна и послушна.

Дизайнът е с типичната спортна елегантност, с изтеглена малко назад, зад дългия преден капак кабина. Вратите са без рамки на прозорците. Линията на покрива се спуска като при купе до по-ниската с 64 мм задна част. Характерен акцент са триизмерно оформените задни светлини, които привличат погледа. Ниският силует подобрява и аеродинамичните качества. Освен това благодарение на активното управление на въздушните клапи и други мерки като Air Curtains, Air Breather и автоматично издигащият се заден спойлер коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0.29 до 0.25.

Единичният заден капак серийно се отваря и затваря електрически. С 610 л вместимостта му е със 110 л повече от тази на предишния модел. Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка може да бъде активирано с електрическо дистанционно управление от багажника с натискане на бутон. По този начин вместимостта на багажника се увеличава до 1800 л.

Предлаганите за BMW Серия 6 Гран Туризмо двигатели са оборудвани с най-модерната технология TwinPower Turbo

Серийно са комбинирани с осемстепенна трансмисия Steptronic. Ние пътуваме с най-мощния дизелов вариант и усещането за „безнаказаност” е пълно. Двигателят е 3-литров, 6-цилиндров, редови с 320 к.с. и 680 Nm въртящ момент.

Силата е подчертана. Ускорението от място до 100 км/ч е под 6 сек, но в същото време точно този модел не предразполага към „безумия”, а към уверено, спокойно превъзходство на пътя. Разходът е 6 литра на 100 км по каталог и около 8 реално, което пак е много добро постижение.

То се допълва от лекотата на управление на системата iDrive с Touch контролер на средната конзола и контролният дисплей, който вече е оформен като свободно стоящ монитор. Дисплеят е с висока разделителна способност, има диагонал от 10,25 инча, а интуитивното управление се подпомага от изобразяването на менютата под формата на „плочки“ със съдържание на живо. Може да се ползва модернизираната система за гласови команди, както и BMW управлението с жестове.

Освен това новото поколение на BMW Head-Up дисплея е с увеличена със 70% площ на проекцията

Асистиращите системи проправят пътя към автоматизираното шофиране, което дори ме притеснява на моменти като възможности и влияние и изключвам програмата за „връщане” в лентата, но ползвам с удоволствие активния контрол на скоростта с функция Stop & Go, който може да работи между 0 и 210 км/ч.

Не се доверявам напълно и на информацията за тежко задръстване напред и съвета на навигацията за обиколка от 30 км. Печеля точки, защото тя все пак се оказва с малко забавяне във времето и трафикът е поразчистен. Не стигам до използване на BMW Connected: личен асистент за мобилност, който както в автомобила, така и извън него го подпомага да достигне целта си комфортно и спокойно. За тази цел например въвежданията в календара на смартфона могат да бъдат ползвани за планирането на маршрута, да се установи идеалното време за потегляне въз основа на данните за трафика в реално време, а навигационната цел да бъде прехвърлена в автомобила.

В колата можете да управлявате въвежданията в календара, имейлите и данните за контакт чрез Microsoft Exchange

Освен безжичната връзка чрез Bluetooth има възможност и за индуктивно зареждане на смартфони. Real Time Traffic Information показва задръстванията и затрудненията в трафика. On-Street Parking Information помага при търсенето на свободни места за паркиране на улицата. Функцията Remote 3D View позволява на водача да види на смартфона си изображения на живо на своя автомобил и зоната около него.

Накрая, но не последно място, трябва да напиша и цената на колата. Нашият тестови автомобил бе с цена от над 140 000 лв. с ДДС. Гамата като цяло започва с цени с 20 000 лв. по-малко.