Начало Тест драйв BMW Z4 продължава успешната роудстър традиция на BMW

BMW Z4 продължава успешната роудстър традиция на BMW

4004
0
BMW Z4
BMW Z4

Планирания тест на BMW Z4 съчетах с едно радостно събитие в живота на мой приятел – неговата сватба. Събитието се проведе в околностите на Пловдив, а пътуването до там и обратно бе пълноценна наслада на спортния дух на роудстъра, истинската радост от шофирането под открито небе в двуместен автомобил.

Историята на Z4

Първото поколение на роудстъра бе представено на автомобилното изложение в Париж през 2002 г. Четири години по-късно го последва двуместното BMW Z4 Купе, на базата на което бе разработен GT3 състезателен автомобил. Той се състезава с голям успех в Nürburgring Endurance Series. Версиите Роудстър и Купе се предлагаха и като High Performance спортни автомобили на BMW M GmbH с редови шестцилиндров двигател с мощност 343 к.с.

Акцентът на BMW Z4 от второ поколение беше сгъваемият твърд покрив. По този начин то замества както роудстъра, така и купето на предишния модел. Характерни за визията му бяха плавните линии, дългият преден капак и изтеглената силно назад пътническа клетка. На състезателната писта BMW Z4 продължи историята на успеха на своя предшественик с вариант, подготвен по регламента GT3. Той пожъна успехи и на 24-часовото състезание в Дубай и на Спа-Франкоршамп.

Актуалното трето поколение на BMW Z4 се произвежда в Грац, Австрия. Въвеждането по пазарите на целия свят стартира от ноември 2022 година. Портфолиото от задвижвания включва два четирицилиндрови бензинови двигатели, съответно със 197 и 258 к.с. Редовият шестцилиндров двигател с 340 к.с. задвижва уникалния в сегмента на BMW Z4 M40i – автомобилът, зад чийто волан имах удоволствието да съм. Данните за среден разход на гориво на производителя са 8,1 – 7,9 литра/100 км и CO2 емисии (комбинирани): 184 – 179 г/км според  WLTP. Честно казано, не мога да ги потвърдя или отрека, защото когато човек кара този автомобил му се наслаждава, а не гледа какъв е разходът.

Новият BMW Z4 е чистокръвен роудстър, по-спортен и атрактивен от всякога. Най-новата, старателно модернизирана версия на открития двуместен автомобил впечатлява със свежите дизайнерски акценти в екстериора, по-богатото серийно оборудване и нови опции.

Новостите подчертават повече от всякога спортния характер на BMW Z4. Те са идеалните предпоставки за продължаване историята на успеха като символ на чистата радост от шофирането в моделната гама на премиум автомобилния производител от Бавария.

Външният вид сигнализира максимален спортен дух

С мощните си пропорции, изчистена естетика в съвременния дизайнерски език на BMW и множество индивидуални детайли, визията на BMW Z4 въплъщава модерната интерпретация на класическия открит спортен автомобил. Неподражаемите елементи в предната част на автомобила включват големите въздухозаборници, LED фаровете с вертикално разположени светлинни източници и дългия преден капак, който обгръща калниците. Актуалните модификации на дизайна гарантират още по-интензивно подчертаване на широчината на роудстъра и неговата мощна визия.

Z4 присъства на пътя с дългия си преден капак, съчетан с мощна задна част и широка стойка за класически роудстър профил

Веднага се разпознават екстериорните елементи на М спортния пакет, който вече е сериен. В резултат от разширяването на серийното оборудване и значително рационализираната продуктова гама, вече няма да се предлагат оборудванията Advantage, Sport Line и M Sport. Разширени са възможности за индивидуализация на BMW Z4.  Предлагат се три нови варианта на външни лакови покрития, допълнителни 19-инчови M алуминиеви джанти и светлини M Shadow Line.

Ексклузивни 19-инчови M алуминиеви джанти,

Нов детайл от серийното оборудване са 18-инчовите М алуминиеви джанти с двойни спици.  Джантите с Bicolor дизайн се оборудват с гуми с различен размер на предната и задната ос – 225/45 R18 отпред и 255/40 R18 отзад. Като опция се предлагат и 19-инчови М алуминиеви джанти с ексклузивен за  BMW Z4 дизайн. Те са с V-образни спици, цвят Jetblack matt и полиран до блясък ръб, като осигуряват особено ярко и висококачествено излъчване на профила на роудстъра. 19-инчовите М алуминиеви джанти са с гуми 255/35 ZR19 на предната ос и 275/35 ZR19 на задната ос.

Три нови лакови покрития на каросерията

Програмата от лакови покрития за BMW Z4 е модернизирана целенасочено и включва нови, особено изразителни варианти. Освен наличните за пръв път за роудстъра цветове Thundernight metallic, Portimao Blue metallic и Skyscraper Grey metallic гамата вече включва и четири други варианти в широк спектър на белия, черния, червения и сивия цвят, сред тях и матовото лаково покритие BMW Individual Frozen Grey metallic. Като алтернатива на серийния черен цвят мекият текстилен покрив на BMW Z4 вече се предлага и в цвят антрацит със сребрист ефект.

Светлините M Shadow Line

Друга нова опция са светлините M Shadow Line, които се предлагат в комбинация с Адаптивните LED фарове.  Тъмните елементи на фаровете осигуряват дискретно-спортно излъчване на предната част на автомобила. Те са в хармонична комбинация с M High Gloss Shadow Line с разширен обхват.

Класически кокпит на спортен автомобил със специфични за М акценти

Интериорният дизайн на BMW Z4 е доминиран от ориентираното към водача оформление на кокпита и спортни седалки с интегрирани подглавници. Харесва ми селекцията от физически бутони на таблото, а информационно-развлекателната система с 10,25-инчовия екран е лесна за използване. Усещането ми е за качество в почти всичко. Искам специално да отбележа и 281-литровият багажник, който за мене бе неочаквано голям.

Пъргави двигатели, балансирано окачване

Стартирането на M40i е съпроводено от лек рев от двигателя и припукване от ауспуха. Този „вик за внимание“ напомня за спортния дух на автомобила. Има няколко режима на шофиране, които се избират на централната конзола. Те могат да се персонализират допълнително в рамките на информационно-развлекателната система.

Започвайки в режим Eco Pro, той очевидно е проектиран да увеличи максимално ефективността на Z4.

В режим Comfort адаптивното окачване с електронно контролирани амортисьори (вече стандартно за всеки Z4) преминава към най-меката си настройка. Режимът е прекрасен при дълги пътувания. M Sport седалките (стандартни за всеки Z4) са превъзходни – предлагат точното количество опора, когато е необходимо. Напълно приемливо при този режим е покривът да е свален на дълги участъци от двулентово платно и дори магистрала. Висока оценка заслужава и 10-секундното време за затваряне на покрива, което може да се направи при ниски скорости. Няма много външен шум, който се чува в кабината с вдигнат покрив.

Най-динамична конфигурация е Sport за амортисьорите и Sport Plus за двигателя и трансмисията. При тях се променя дисплея на водача в червено, включително и на оборотомера. Трансмисията в най-спортната си настройка се усеща достатъчно бърза, независимо дали това е в автоматичен режим или превключвам ръчно с помощта на леко пластмасовите лостчета зад волана. Кормилното управление на M40i е бързо и се усеща свързано с чувствителна предница.

Автомобилът притежава убедителна хармония между пъргавина и комфорт на возене.

Модерни асистиращи системи, интелигентна свързаност

Допълнителен комфорт и сигурност в BMW Z4  осигуряват и множеството асистиращи системи. Серийното оборудване включва Предупреждение за удар отпред със спирачна намеса, Предупреждение при напускане на лентата с връщане в лентата и функция Speed Limit Info  с индикатор на забраните за изпреварване. Като опция се предлагат Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go, Предупреждение при смяна на лентата, Предупреждение за удар отзад и Предупреждение за напречен трафик, както и Асистент за паркиране и камера за обратно виждане. Освен това се предлага и BMW Head-Up дисплей, който проектира важните за шофирането информации върху предното стъкло.

BMW Z4 се предлага от дилърите на BMW нас. Цената за тестовия автомобил  Z4 M40i започва от 134 750 лв. а на Z4 sDrive20i от 98 400 лв.