Начало Автомобили Bosch празнува производството на един милион инжектори за природен газ

Bosch празнува производството на един милион инжектори за природен газ

93
0

В завода на Бош в Бамберг, Германия, бе произведен едномилионният инжектор за впръскване на гориво NGI2 за използване в двигатели с природен газ. Този тип компоненти се използват за впръскване на гориво CNG (Compressed Natural Gas = сгъстен природен газ) в цилиндрите на пригодени за целта четиритактови двигатели. Те са част от цялостна система за впръскване на гориво, разработена от специалистите на Бош за употреба в автомобили, работещи в т. нар. бивалентен или Bifuel-режим, позволяващ използване както на природен газ, така и на бензин по желание на водача. В сравнение с режима на работа на бензин, в процеса на изгарянето на природния газ се отделя с около 25 процента по-малко количество въглероден двуокис (CO2). По този начи тези двигатели допринасят значително за съхраняването на наличните природни ресурси и за намаляването на количествата CO2, изхвърляни в земната атмосфера. Инжекторът NGI2 е приложен за първи път серийно през 2006 година от марката Volkswagen, където се прилага успешно и до днес в модели като Volkswagen Caddy, Touran и Passat.

Удобна смяна между режимите на работа на газ и бензин

Системите Bifuel предлагат на водача предимството на възможността за използване както на природен газ, така и на бензин в качеството на гориво, като преминаването от единия тип гориво към другия може да става лесно и удобно, без каквото и да е прекъсване в работата на двигателя. За тази цел, освен инжекторите NGI2, Бош предлага за автомобили с бивалентно захранване и управляващия електронен модул на двигателя Motronic, захранващи горивни уредби, както и сензори за налягане в резервоара, сензори за наличие на газ, термодатчици и сензори за ниско налягане. Благодарение на все по-силно развиващата се мрежа от зарядни станции за CNG на територията на Германия, както и на ниската ставка на данъчно облагане на природния газ, този тип гориво печели все повече привърженици сред автомобилистите в качеството си на интересна алтернатива на стандартните горива. Предимство за CNG е и неговата екологичност. Отработилите газове при него нямат мирис и не съдържат твърди частици. Добивът и адаптацията на природния газ за автомобилно гориво също предлагат предимства, тъй като той не се нуждае от добавки, а производството му не изисква сложни процеси на рафиниране. Освен това автомобилите на природен газ щадят намаляващите ресурси на суров петрол. Meтанът, който е главното съставно вещество на природния газ може да се добива и от биомаса, с което кръговратът на въглеродния двуокис се затваря и дългосрочната наличност на този тип гориво се увеличава допълнително в смисъла на устойчивите енергийни източници.

Бъдещият потенциал на двигателите на природен газ

Двигателите, използващи природен газ имат и допълнителен потенциал за намаляване на разхода на гориво и емисии. Благодарение на високата детонационна устойчивост на този тип гориво, двигателите, които го използват могат да бъдат конструирани на Downsizing-принцип с прилагане на системи за директно впръскване и принудително пълнене с турбокомпресор, които водят до допълнително повишаване на коефициента на полезно действие на захранваните с природен газ мотори. Downsizing-принципът включва намаляване на работния обем и често на броя на цилиндрите, като изпълнените по този начин по-малки машини се отличават с намалени загуби от триене, спомагащи за снижаване на разхода на гориво и количествата на отделения в атмосферата CO2. Автомобилните системи Bosch вече са подготвени да отговорят на тези пазарни тенденции.