Начало Автомобили Bosch става на 125 години

Bosch става на 125 години

122
0
bosch

Двоен юбилей в Bosch: През 2011 г. Bosch-групата празнува своята 125-та годишнина, както и 150 години от рождението на своя основател. На 15 ноември 1886 г. Роберт Бош основава своята „Работилница за фина механика и електротехника“ в Щутгарт, полагайки основите на бъдещия глобален доставчик на технологии и услуги. От тогава трите направления в дейността на групата Bosch – Автомобилно оборудване, Индустриална техника, както и Потребителски стоки и Сградна техника – развиват своите продукти, следвайки мотото „Техника за живота“.

Роден на 23 септември 1861 г. в Албек, в близост до Улм, Роберт Бош е пионер в областта на технологиите, постигал международен успех на компанията си още приживе. От 1886 г. до днес ключът към успеха на Bosch е високото ниво на качество и иновация. Именно тези характеристики на продуктите помагат на основателя на фирмата, Роберт Бош, да стъпи на международните пазари още в края на 19-ти век. Компанията бързо се разраства от първата работилница в Щутгарт до концерн с широка международна дейност. Разработването на нисковолтовото магнетно запалване за автомобилни двигатели през 1897 г. дава началото на дълъг списък нововъведения на Bosch. През 1902 г. то е последвано от високоволтовата магнетна запалителна система. Това е важният пазарен пробив на компанията по успешния й път като водещ доставчик за автомобилната индустрия.

Днес Bosch развива дейността си чрез повече от 300 дъщерни дружества и регионални компании в над 60 страни и има 280 000 служители по целия свят. Международната търговска мрежа от компании и партньори обхваща 150 страни, което гарантира, че продуктите и услугите на концерна ще продължат да присъстват на важните разрастващи се пазари и в бъдеще.

Bosch е представен за първи път в България през 1911 г. чрез компанията Arié. Осемдесет и три години по-късно, през 1994 г., Bosch основава своето дъщерно дружество в България със седалище в София.

„Нашите клиенти, както и всеки, който е използвал продуктите на Bosch, са изиграли важна роля за успешната 125-годишна история на компанията“, казва Франц Ференбах, председател на борда на директорите на Bosch. Херман Шол, председател на общото събрание на собствениците и надзорния съвет, се съгласява и добавя: „Много от иновативните ни технологични постижения са резултат от плодотворното взаимодействие с нашите клиенти. А духът на иновациите съпътства компанията ни и днес чрез нестихващо търсене на нови бизнес сфери, пазари и технологии.“

Дейностите, свързани с юбилея, отразяват миналото, настоящето и бъдещето на компанията
За групата Bosch двойният юбилей ще е водещото събитие на 2011 г. Компанията ще отпразнува двете годишнини чрез множество дейности по целия свят, включително около 200 мероприятия за служителите си. Първата от тези дейности е интерактивният юбилеен уебсайт, който вече е онлайн. На адрес www.125.bosch.com всичко се върти около света на Bosch (BoschGlobe), който приканва посетителите да го изследват и да участват в него. В този мултимедиен свят на Bosch може да се пътува във времето и да се изживее не само историята на фирмата, но и най-съвременните технологии. А ако посетителите завъртят глобуса към бъдещето, могат да оставят своята следа на картата под формата на идеи и пожелания. „През тази юбилейна година искаме да начертаем пътя си от миналото към бъдещето“, казва Ута-Микела Дюрих, главен вицепрезидент корпоративни комуникации в Bosch.

Добра позиция и за в бъдеще
Със своите 3 800 заявки за патенти всяка година и повече от 3,5 милиона евро годишни инвестиции за изследователска и развойна дейност Bosch цели да запази фокуса си върху иновациите и в бъдеще, като по този начин полага основите за по-нататъшен устойчив растеж. Продуктите от трите направления на групата Bosch – Автомобилно оборудване, Индустриална техника, както и Потребителски стоки и Сградна техника – следват главния стратегически принцип да предлагат „Техника за живота“. По този начин Bosch се е превърнал и в един от водещите световни производители на дизелови и бензинови инжекционни системи и автомобилни системи за безопасност, като ABS – антиблокираща спирачна система и ESP® – електронна стабилизираща програма. Bosch също е един от най-големите доставчици на електроинструменти, термотехника, домакински електроуреди и системи за сигурност. Направлението „Индустриални технологии“ на Bosch има всепризната водеща роля в технологиите за задвижване и управление. Този сектор на дейност включва също отдели за опаковъчни технологии и соларна енергия.

Значителни инвестиции в продукти, които предпазват околната среда и пестят ресурси
С отговорност към бъдещето, Bosch инвестира в пазари с висок потенциал, като например възобновяема енергия и електромобили. Съответно около 50 процента от годишния бюджет за изследвания и разработки се отделя изключително за продукти, които пестят енергия и ресурси. Едновременно с това компанията от десетилетия разработва нововъведения, чиято ежедневна употреба спестява значителни количества енергия в световен мащаб – при автомобилите, домакинските електроуреди, както и в отоплението, охлаждането и климатичните инсталации.