Начало Автомобили Бош прави хибридите достъпни

Бош прави хибридите достъпни

81
0
bosch

Новата форсиращо-рекуперираща система на Бош (Bosch boost recuperation system – BRS) е създадена, за да запълни голямата празнина между старт-стоп системите и хибридното задвижване. “BRS олицетворява достъпното електрифициране на компактните автомобили,” обясни Волф-Хенинг Шайдер, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. “Удовлетворяваме потребностите на средния ценови сегмент с доставката на специални компоненти от типа на литиево-йонни акумулаторни батерии с капацитет от 0,25 kWh.” BRS може да намали разхода на гориво и емисиите на отработени газове на превозното средство с до 15% чрез компоненти, осигуряващи на двигателя до 10 kW допълнителна мощност. “Така се открива нова възможност да посрещнем по-строгите ограничения за емисиите на CO2 в Европа, Китай и САЩ.” 

Този иновативен компонент на задвижването от Бош комбинира четири функции в една система: рекуперация, увеличаване на въртящия момент, по-лесно спиране и тръгване и движение по инерция. Централният елемент на този нов вид хибридизация е  високоефективният генератор, подобрен от 12 на 48 V чрез нова силова електроника, която прави електромотора четири пъти по-мощен от преди. 

48-волтовата електросистема предлага на водачите цяла гама предимства. Увеличаването на волтажа позволява оборудването с нови системи за комфорт и сигурност. И тъй като механиците не се нуждаят от специално обучение по високоволтови инсталации, за да обслужват BRS, поддръжката на хибридните системи не представлява трудност. 

BRS зарежда по време на спиране и създава допълнителен въртящ момент при ускорение

Както се подразбира от наименованието й, форсиращо-рекупериращата система изпълнява две основни функции: използва рекуперацията за възстановяване на енергията, след което използва тази енергия за ускорение на превозното средство. Ето каква е схемата на функциониране в детайли: Излишъкът от спирачна енергия се изпраща през 48-волтовата електросистема към литиево-йонна батерия от 0,25 kWh. При нужда енергията се подава обратно на BRS, която започва да функционира като електромотор. Това значи, че BRS генерира допълнителен въртящ момент – форсиращ ефект, който е изключително важен за динамичното поведение на малки двигатели с турбокомпресори и при ниски скорости на мотора. 

Новата система разширява функциите на познатата старт-стоп система и при движение по инерция. Ако педалите на газта и спирачката не са натиснати при спиране по инерция или при движение по нанадолнище, BRS автоматично изключва двигателя с вътрешно горене. Автомобилът продължава да се движи по инерция, без шум и без емисии на вредни газове. Магистралите и първокласните пътища с лек наклон надолу предоставят идеални условия за движение по инерция с BRS. В реални условия подобни трасета дават възможност 30% от маршрута да се измине по инерция. 

Комфортът на старт-стоп функцията в комбинация с безшумно потегляне

Форсиращо-рекупериращата система издига старт-стоп функцията на ново равнище чрез бързия старт на мотора без шум и сътресения, дори и при рестартиране след движение по инерция. 48-волтовата батерия отново помага в периодите на покой на двигателя, като захранва всички функции по сигурността и комфорта. 

Нова архитектура на електросистемата на автомобила с DC/DC конвертор

С допълнителните си функции 48-волтовата електрическа система е особено атрактивно решение за средния и луксозния клас автомобили, тъй като позволява електрификация на функции, които не биха могли да бъдат поддържани от система с по-нисък волтаж и енергия. Тя може да увеличи функционалността и да намали емисиите на CO2 на компресори на климатични инсталации, турбокомпресори, охлаждащи вентилатори и допълнителни нагреватели. Двупосочният DC/DC конвертор, познат като силов преобразувател (PCU), свързва новата 48-волтова електросубсистема с конвенционалната 12-волтова система с висока степен на ефективност и надеждност. Основната задача на PCU е да захрани 12-волтовата електромрежа с електроенергия, произведена и акумулирана в 48-волтовата част. Конверторът е компактен и може да бъде монтиран гъвкаво в автомобила, дори и в купето.