Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас на полпозишън за Гран при на Мексико, Мерцедес окупира първа редица

Ботас на полпозишън за Гран при на Мексико, Мерцедес окупира първа редица

4840
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас спечели първата позиция за Гран при на Мексико. До него от първа редица ще потегли съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Макс Верстапен остана трети.

Слънцето грееше над препълнените трибуни на Аутодромо Ерманос Родригес и нетърпеливите фенове, изпълнили пистата до краен предел и обнадеждени от най-доброто време на любимеца си Серхио Перес в последната свободна тренировка. Температурата на въздуха бе 21 градуса, тази на пистата – 45 градуса.

Николас Латифи и Джордж Ръсел излязоха с гуми медиум в началото на Q1, за останалите пилоти изборът бе софт. След първите серии на трасето начело бе Шарл Льоклер – 1:17.991 мин

Публиката бе на крака при излизането на Перес, който обаче току-що бе започнал бърз тур, когато Ланс Строл се разби на излизане от последния завой. Рейс контролът веднага спря сесията. В този момент в таблицата имаше само 7 времена.

Строл имаше наказание за смяна на двигател и така или иначе щеше да стартира от дъното на грида. Инцидентът обаче бе неприятен, още повече, че в края на сезона резервните части при отборите силно намаляха предвид преминаването към съвсем нови коли догодина. Пилотът за щастие бе невредим, но все пак отиде за преглед в медицинския център.

Прибирането на разбития Астън Мартин не отне дълго, но предпазната бариера трябваше да бъде възстановена. Лично рейс директорът на ФИА Майкъл Маси слезе на трасето, за да помогне в работата.

Поправянето на бариерата отне почти половин час

Q1 бе възобновена 32 минути след първоначалното светване на зеления семафор при оставащи 10:58 минути. На изхода от питлейна се образува опашка и отново стана задръстване на трасето.

След като всички – с изключение на пилотите на Алпин – направиха бързи серии, начело бе Макс Верстапен с 1:16.788 мин. Зад него се наредиха Перес, Ботас, Хамилтън. Пилотите на Мерцедес прескочиха мексиканския пилот със следващите си бързи турове. След квалификационните опити и на Фернандо Алонсо и Естебан Окон пък в зоната на изпадащите бяха Николас Латифи, Мик Шумахер, Никита Мазепин, Ръсел и катастрофиралият Строл.

Междувременно Льоклер излезе пръв с 1:16.748, но Ботас подобри това постижение до 1:16.727. Ръсел се измъкна 14-ти, а Алонсо мина под чертата. Двукратният световен шампион отпадна от Q1 заедно с Латифи, Шумахер, Мазепин и Строл.

В Q2 Ред Бул започнаха опитите си с медиум. Същото сториха още състезателите на Мерцедес, Ферари, Алфа Таури, Макларън

Верстапен записа 1:16.483 мин, Хамилтън бе на 0,016 сек от него. Трети се нареди Ботас (+0,472 сек) пред Льоклер, Перес, Рикиардо, Гасли, Райконен, Сайнц. Окон и Цунода единствени бяха сложили софт. Японският пилот излезе трети (+0,218 сек).

„Може ли да проверите лявата страна, под барджборда. Мисля, че ударих бордюр на втори завой“, обади се Верстапен по радиото.

Преди последните опити в Q2 под чертата бяха Райконен, Джовинаци, Окон, Ръсел и Фетел.

Хамилтън изпревари Верстапен с 9 хилядни от секундата. Джовинаци се завъртя в края на втория квалификационен сегмент. Фетел подобри постижението си, но времето му стигна за 11-то място. Заедно с пилота на Астън Мартин отпаднаха още Райконен, Ръсел, Джовинаци и Окон.

Даниел Рикиардо поведе колоната в битката в Q3, последван от съотборника си в Макларън Норис

Първото време бе на Рикиардо – 1:16.965 мин. След тези обиколки пръв в подреждането бе Ботас с 1:15.875. Хамилтън бе на 0,145 сек зад него. Следваха Верстапен и Перес (+0,350 и +0,467). Пети се нареди Гасли, следван от Льоклер, Рикиардо, Сайнц, Цунода и Норис.

Пилотите на Ферари и Ред Бул започнаха последни опити преди Мерцедес. Перес излетя от пистата след грешка на Цунода. Верстапен бе на 0,415 сек от времето на Ботас. Ботас бе с 0,092 сек по-бавен от предишния си опит, Хамилтън също не можа да даде по-силна обиколка. Това означаваше полпозишън за финландеца и първа редица изцяло за Мерцедес.