Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес пръв в последната тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес

Перес пръв в последната тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес

2100
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес бе най-бърз в последната свободна тренировка през уикенда за Гран при на Мексико. Пилотът на Ред Бул изпревари съотборника си Макс Верстапен и съперниците от Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас.

Температурите в началото на последния час за подготовка преди квалификацията на Аутодромо Ерманос Родригес бяха подобни на тези преди първата тренировка на пистата в Мексико Сити. Тази на въздуха бе 17 градуса, а на пистата – 35. Продължаваше да е слънчево и сухо, каквато бе и предварителната прогноза за уикенда.

Точно преди началото на сесията от Макларън съобщиха, че Ландо Норис ще получи нова задвижваща система, което означава старт от дъното на стартовата решетка. Ланс Строл и Юки Цунода също са със сменени компоненти на агрегатите.

В началото на тренировката никой не бързаше с излизането на пистата. Пръв бе Цунода – пет минути след светването на зеления семафор

Скоро и Строл бе на трасето. Първото време бе на пилот на Алфа Таури – 1:38.957 мин, което веднага свали до 1:20.922 мин.

След първите 15 минути в таблицата имаше само две времена – на Цунода и Ръсел. Само още Строл и Норис имаха обиколки, всички останали си стояха по боксовете. Цунода свали постижението си до 1:19.744 мин.

Около 20-ата минута от тренировката на пистата се появиха пилотите на Ферари с гуми софт.

Норис даде 1:19.244 и оглави класирането. Мерцедес вече бяха на трасето – с гуми софт. В бокса останаха само състезателите на Ред Бул, Даниел Рикиардо и Николас Латифи. Валтери Ботас бе най-бърз с 1:18.661, Люис Хамилтън – на 0,109 сек от съотборника си. Шарл Льоклер (също с най-меките гуми) излезе трети – на 0,203 сек от времето на финландеца.

Серхио Перес (със софт) на свой ред даде първо време – 1:18.625

Мексиканският пилот бе забелязан в началото на сесията да разговаря с Хелмут Марко, което веднага доведе до разговори за възможни заповеди от бокса в Ред Бул.

Времената продължиха да падат и скоро начело в подреждането бе Льоклер (1:18.213) пред Рикиардо. Перес бе по-бърз от пилота на Ферари с 0,279 сек. Сайнц даде трето време. Само Пиер Гасли и Фернандо Алонсо работеха с гуми медиум, останалите пилоти бяха със софт.

Макс Верстапен излезе на трасето малко след средата на тренировката и веднага излез пръв (1:17.537). Ботас успя да раздели двата Ред Бул-а, доближавайки се на 0,171 сек до времето на нидерландеца.

Льоклер се завъртя, но успя да се прибере в бокса. 15-ина минути преди карирания флаг около половината пилоти продължаваха работа, останалите бяха по боксовете. Изборът вече изцяло бе за гуми софт. Малко по малко почти всички се върнаха на трасето за финалните десетина минути от сесията.

В края на тренировката стана задръстване по трасето.

„Трафик рай“, бе саркастичната реплика на Ботас по радиото.

В самия край на тренировката Перес изправи на крака почти пълните трибуни на пистата с най-добро време за сесията. Последният опит на Верстапен не бе достатъчно добър и той остана втори, следван от Хамилтън и Ботас. Английският пилот на Мерцедес не скри изумлението си от разликата спрямо съперниците – 0,651 сек.

Сайнц зае петото място, а топ 10 допълниха Цунода, Рикиардо, Гасли, Льоклер и Норис.