Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас постигна най-добро време и във втората сесия в Абу Даби

Ботас постигна най-добро време и във втората сесия в Абу Даби

1564
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас, снимка: Спас Генев/spasgp.com

Валтери Ботас с Мерцедес беше най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на Абу Даби. Финландецът, който бе №1 и в първата, изпревари съотборника си Люис Хамилтън с 0.3 сек при използване на най-меките гуми софт. В края Валтери имаше неприятности, като се удари с Ромен Грожан след неразбирателство.

Трети и 4-и се наредиха пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел. Двамата имаха най-добри времена след първите два сектора, но в последния губеха над половин секунда.

Пети остана Макс Верстапен с Ред Бул, който като цяло нямаше добра скорост в една бърза обиколка. Холандецът показа силно темпо в по-дълга серия от турове.

Втората сесия започна с голяма активност от страна на пилотите. Льоклер с гуми хард от водещите първи записа бърза обиколка. Времето му беше подобрено от Магнусен, Квят и Райконен. Кевин се оплака, че нещо в кокпита не е наред и бе инструктиран да се прибере в бокса.

Шарл в следващия си опит оглави подреждането. Хамилтън с гумите хард нямаше добре сцепление и допусна грешка.

Той се оплака от двигателя си и проблеми при смяна на предавките. С твърдите гуми сбърка и Гасли.

С медиум Верстапен оглави класирането. Със същите Фетел бе с изоставане от близо 1 секунда на 4-о място зад Ботас и Льоклер. Норис с хард имаше проблеми със спирането и напусна за кратко пистата. Хамилтън също сложи хард и бе 3-и с темпо, близко до това на пилотите на Ферари.

Ботас се появи с медиум, но попадна в трафик в 3-ия сектор. Фетел се оплака от проблеми с вибрации от гумите. Половин час след началото на сесията Льоклер сложи меки гуми. Пилотът от Монако допусна грешка в 3-ия сектор на същото място, на което в първата тренировка се удари и Фетел.

Изглежда след лекия удар по колата му нямаше сериозни поражения и той се прибра в бокса.

Вече със софт, Ботас направи нов бърз тур. И той сбърка малко на 19-и завой, но въпреки това подобри времето на Макс с 0.8 сек. Без да допуска видими грешки, Хамилтън с меки гуми изостана на близо 0.4 сек от съотборника си. Фетел със софт бе на общо 0.8 сек от Валтери.

Верстапен, който бе 4-и до момента, с меки гуми се придвижи на 3-а позиция, но пасивът му спрямо лидера беше половин секунда. Вторият Хамилтън направи нов опит, но се отказа в края на обиколката заради трафик.

Льоклер се върна на пистата с нов комплект софт. Той беше с рекорден първи и втори сектор, но в 3-ия загуби над половин секунда и това му отреди 3-о място, на 0.386 сек. Фетел също беше с рекордно време след 2-ия сектор, но в 3-и също много изостана и се нареди зад Шарл. Хамилтън направим нов тур и подобри малко времето си, но остана на 0.3 сек от съотборника си.

В последните 30 минути по традиция пилотите започнаха да правят състезателни симулации с много гориво. Още в ранен етап на опитите обаче се удариха Грожан и Ботас.

Валтери се опита да изпревари пилота на Хаас в края на втората обратна права. Ромен обаче изглежда не го видя и зави към съперника си, след което се стигна до сериозен сблъсък.

И по двете коли имаше поражения, а сесията беше спряна за близо 10 минути. След подновяването на тренировката времето беше малко, за да могат пилотите да направят хубави дълги серии.