Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас и Хамилтън пред Верстапен в третата тренировка във Великобритания

Ботас и Хамилтън пред Верстапен в третата тренировка във Великобритания

1473
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас бе най-бърз в последната свободна тренировка за Гран при на Великобритания. Той изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън с 0,138 сек. Трети в съботната сесия се нареди Макс Верстапен (Ред Бул).

В Макларън решиха изпитваните във вчерашните тренировки аеродинамични новости да остана на колите на Ландо Норис и Карлос Сайнц. Всички елементи са работили според очакванията на екипа. Според шефа на тима Андреас Зайдл това е добър знак, че отборът върви в правилната посока.

Екипът на Рено пък наруши вечерния час, тъй като откри пукнатина в шасито на Даниел Рикиардо. Това е едно от позволените две неспазвания на часовете, през които не може да се работи, така че няма санкция за тима.

Времето на Силвърстоун в началото на съботния ден бе значително по-хладно в сравнение с петъчните условия

Температурата на въздуха бе 19 градуса, а тази на пистата – 30 при близо 50 градуса вчера.

Норис пръв бе на пистата след светването на зеления семафор, като неговият избор бе за гуми медиум. Средните по твърдост гуми бяха преобладаващият избор и на останалите състезатели на трасето с изключение на Данил Квят. Пилотът на Алфа Таури сложи софт. Той ще бъде преместен с пет места назад на стартовата решетка заради смяна на скоростна кутия.

В началните минути на сесията нямаше кой знае колко пилоти по трасето. Себастиан Фетел (с медиум) даде първото време в тренировката – 1:29.562 мин. Кими Райконен със софт го изпревари с 0,401 сек. Постиженията падаха с всяка следваща обиколка, а в бокса на Ред Бул кипеше трескава работа по болида на Алекс Албон. Предполагаше се, че има проблем със задвижващата система.

Четвърт час след старта на тренировката пилотите на Мерцедес и Ферари започнаха работа. Валтери Ботас и Люис Хамилтън бяха с гуми софт, каквито сложи и Шарл Льоклер, докато Фетел караше с медиум.

След първите серии Хамилтън оглави подреждането с 1:26.825 мин

Ботас бе на 0,311 сек, следван от Льоклер (+0,783) и Сайнц (+0,905). На Пиер Гасли му напомниха, че в седми завой духа силен вятър.

Хамилтън свали първото време до 1:26.569, а Гасли излезе трети – на 0,864 сек от англичанина. Ботас изпревари съотборника си само с 0,042 сек, а Макс Верстапен излезе за първи път на трасето в средата на тренировката. С първата си бърза обиколка нидерландският пилот записа трето постижение, на 0,809 сек зад финландеца.

Четвърти се нареди Нико Хюлкенберг. Адаптацията на немския пилот към болида на Рейсинг Пойнт се наблюдава с особено интерес, тъй като той седна в RP20 за първи път вчера, замествайки далия положителна за COVID-19 Серхио Перес проба.

Хамилтън бързо се върна начело с 1:26.332, докато Ланс Строл се бореше с временния си съотборник за четвъртото място в подреждането.

От Ред Бул съобщиха на Верстапен, че през първи сектор върви с темпото на Хамилтън, но е на десета от секундата във втори и на няколко десети във финалната секция

Макс се доближи на 0,256 сек до времето на Люис.

15 минути преди карирания флаг Ботас излезе пръв с 1:25.873 мин. Това бе първата обиколка за сесията под 1:26 мин, а разликата спрямо съекипника му бе почти половин секунда. Фетел пък се обади по радиото, че отново има някакъв проблем със спирачния педал. Той имаше подобни грижи и в петък следобед, когато екипът смени педалите в колата му.

Верстапен се обади по радиото за проблем с вибрации от гумите и от Ред Бул казаха, че ще проверят колата. „Същото, нямам сцепление отзад вляво“, каза Макс. По-малко от 10 минути преди финала на сесията Албон най-накрая бе на трасето. Той успя да запише бърз тур в най-натоварените минути, когато почти всички пилоти бяха на пистата.

До края на тренировката размествания в челото не настъпиха. Ботас остана начело, следван от Хамилтън и Верстапен. Четвърти се класира Строл пред Сайнц, Льоклер, Норис, Рикиардо, Хюлкенберг, Гасли.