Начало Formula 1 News Ботас триумфира в Баку, отново излезе начело в шампионата

Ботас триумфира в Баку, отново излезе начело в шампионата

3261
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас, снимка: Мерцедес

Валтери Ботас с Мерцедес спечели Гран при на Азербайджан в Баку и отново излезе начело в шампионата. Той остави зад себе си съотборника си Люис Хамилтън, а местата на подиума допълни Себастиан Фетел с Ферари.

Другият пилот на Скудерията Шарл Льоклер завърши 5-и след старт от 8-о място. Той водеше в състезанието, но след питстопа си за гуми софт нямаше достатъчно добро темпо. Пред него 4-и завърши Макс Верстапен от Ред Бул. Другият пилот на „биковете” Пиер Гасли отпадна след повреда.

На старта вторият Хамилтън потегли по-добре от Ботас, но последният все пак запази лидерството след оспорвана битка до завой 3.

Фетел бе 3-и, а Перес изпревари Верстапен и зае 4-ото място. Льоклер загуби 2 места на старта и беше 10-и. Пилотът на Ферари обаче бързо изпревари Рикиардо и излезе 9-и. Ботас се откъсна напред на 2.3 сек пред Хамилтън, а Фетел бе на 4 сек зад шампиона.

В 6-ата обиколка Верстапен си върна позицията спрямо Перес, а Льоклер вече беше на 6-а позиция. Шарл продължи с прогреса си и в следващия тур се справи и с Перес. Зад пилота на Рейсинг Пойнт бяха Норис и Сайнц.

Отпред Валтери се откъсна на 3.6 сек пред Хамилтън, а Фетел беше вече на 6.2 сек зад лидера. Карлос изпревари съотборника си в Макларън и излезе 7-и.

В 7-ата обиколка започнаха и спиранията в бокса за смяна на гуми. За нови комплекти медиум влязоха Магнусен, Квят, Джовинаци и Райконен.
Верстапен се оплака от липса на стабилност при спиране. И в 10-ата обиколка бе задминат от Льоклер. По-назад стартиралият от бокса Гасли вече беше станал 9-и.

От пилотите в челото Перес първи мина през пита в 11-ата обиколка. Тур по-късно и Фетел спря за нови гуми медиум. Той се върна на трасето 5-и. В началото на 13-ата Ботас спря при механиците си.

Финландецът също постави медиум и бе 4-и пред Себастиан. Хамилтън направи своя питстоп в началото на 14-ата обиколка. Британецът се завърна зад Ботас.

Така начело излезе Льоклер, следван от Верстапен, който смени гуми в 15-ата обиколка и се върна на пистата 6-и. Пред него бе съотборникът му Гасли, който още не беше спирал в пита. Пиер пропусна Макс да мине пред него.

В челото Ботас натисна газта и намали изоставането си спрямо Льоклер на 10 сек. На 3 сек зад Валтери бе Люис, а на още толкова зад него Фетел. В следващите обиколки лидерството на пилота на Ферари намаля до 8 сек, а Хамилтън доближи съотборника си на 2 сек. Към 25-ата обиколка Ботас се доближи на 3 сек от Шарл.

В 31-ата двамата пилоти на Мерцедес бяха плътно зад Льоклер. И в 32-ата Ботас го изпревари. По-назад се стигна до инцидент между Квят и Рикиардо. Двамата отпаднаха. Стюардите обявиха, че ще разследват инцидента след състезанието.

Льоклер влезе в бокса чак в 35-ата обиколка. Той излезе малко зад Гасли и прекара 1 обиколка зад него.

След това на старт-финала го изпревари, но беше на над 20 сек зад лидера. Изглежда от Ферари закъсняха с момента за спиране на Шарл в бокса.

В следващите обиколки Льоклер продължи да изостава от първите трима, а Гасли отпадна след загуба на мощност. Заради последното беше назначен режим на виртуална кола за сигурност. От нея се възползва Ботас, който успя да увеличи преднината си на над 3 сек.

В следващите обиколки Хамилтън намали разликата на 1.5 сек. В последните обиколки тя намаля на под 1 сек., но Ботас се защити добре и запази лидерството. Фетел остана 3-и, следван от Верстапен и Льоклер, който направи втори стоп за нови гуми софт и записа най-бързата обиколка.

Шести и най-добър от останалите завърши Серхио Перес от Рейсинг Пойнт. Зад него останаха пилотите на Макларън Сайнц и Норис.

Това беше 4-а поредна двойна победа за Мерцедес от началото на сезона, което се случва за първи път в историята на Формула 1.