Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас пред Хамилтън и Верстапен в първата сесия в САЩ

Ботас пред Хамилтън и Верстапен в първата сесия в САЩ

2768
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас бе най-бърз в първата тренировка преди Гран при на САЩ. Финландският пилот на Мерцедес изпревари съотборника си Люис Хамилтън и Макс Верстапен (Ред Бул).

Малко преди първата сесия на пистата Circuit of the Americas (COTA) стана ясно, че Джордж Ръсел ще получи нов агрегат този уикенд. Себастиан Фетел (Астън Мартин) вече обяви, че също ще смени двигател. Това са поредните смени на агрегати Мерцедес.

26 градуса бе температурата на въздуха преди началото на тренировката. Тази на пистата – 30 градуса. Нямаше никакъв риск да завали

Серхио Перес бе първият пилот на пистата, последван скоро от Пиер Гасли, Мик Шумахер, Естебан Окон, Антонио Джовинаци, Шарл Льоклер и т.н. Във втората минута от сесията Фернандо Алонсо се оказа извън пистата на 12-ти завой. От Алпин му казаха по радиото да изгаси колата и двукратният световен шампион слезе от автомобила. Тренировката бе спряна, докато маршалите изкарат болида на Алонсо на безопасна позиция.

Операцията по прибирането на Алпин-а отне по-малко от 10 минути и сесията бе подновена. Пилотите се върнаха на трасето и започнаха работата си, записвайки скоро и бързи обиколки. 15 минути след официалното начало почти всички имаха времена. Люис Хамилтън оглавяваше класирането с 1:37.260 мин. Макс Верстапен бе на 0,077 сек зад него, а Валтери Ботас – трети (+0,212 сек). И тримата бяха със софт. Четвърти бе Серхио Перес с хард – на 0,364 сек зад Хамилтън. Шарл Льоклер изхвърча от пистата на шести завой, но успя да се върне на пистата.

Хамилтън продължи серията си с меките гуми и свали първото време до 1:36.812 мин

Ландо Норис излезе четвърти пред Себастиан Фетел – и двамата със софт, съответно на 0,707 и 0,767 сек от седемкратния световен шампион. Пиер Гасли след това се вмъкна между състезателите на Макларън и Астън Мартин преди Даниел Рикиардо с медиум да запише трето време (+0,646).

По време на тренировката от ФИА бе официално обявено, че Ботас, Фетел и Ръсел ще са с нови двигатели с вътрешно горене. Това означава, че и тримата ще получат наказания и ще стартират от по-задни позиции на стартовата решетка на COTA.

През това време Перес излезе начело с 1:36.798 мин. Мексиканският пилот продължаваше да работи с хард. Норис вече бе трети, на 0,057 зад него. Хамилтън си върна първата позиция с 1:36.381 мин.

„Много прегряване, особено на задните гуми“, каза англичанинът по радиото, след като се прибра в пита.

В средата на тренировката Фетел (със софт) даде най-добро време – 1:36.344. Тази обиколка обаче бе анулирана заради нарушаване ограниченията на пистата на девети завой

Карлос Сайнц пък не бе особено доволен от баланса на Ферари-то си, докато Льоклер записа второ време. Роденият в Монако пилот бе на 0,220 сек зад Хамилтън. Алонсо пък се подготви да излезе на пистата, след като от Алпин провериха колата му.

Верстапен (пак със софт) на свой ред записа най-добро време – 1:36.049 (-0,332 сек). Почти веднага след това Хамилтън се върна начело с 1:35.096 преди Ботас да даде с 0,222 сек по-добро време (1:34.874 мин). Никита Мазепин се завъртя и продължи на 19-и завой. Там бе другото място, където имаше определени лимити на трасето и доста времена бяха изтрити за нарушаването им.

До края на сесията работата продължи спокойно. На самия й финал имаше сбутване между Перес и Мик Шумахер. Мексиканският пилот на Ред Бул не бе доволен от състезателя на Хаас и се оплака по радиото, че не си гледа в огледалата.

Ботас остана начело, следван от Хамилтън и Верстапен. Четвърти бе Льоклер пред Сайнц, Гасли, Перес, Норис. Топ 10 допълниха Антонио Джовинаци и Кими Райконен.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.