Начало Formula 1 News Ботас на полпозишън в Австрия

Ботас на полпозишън в Австрия

9
0
Валтери Ботас

Валтери Ботас изпревари само с 19 хилядни от секундата съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън в днешната квалификация за Гран при на Австрия. Финландецът направи две феноменални обиколки в заключителната част на пистата, която наистина обича и му пасва, и ще стартира от полпозишън в утрешния 9-ти кръг от шампионата.

Зад пилотите на Мерцедес се подредиха тези на Ферари – Себастиан Фетел и Кими Райконен, които избраха във втората фаза отново да използват по-меките гуми ултрасофт и както преди седмица във Франция ще атакуват с тях съперниците си в първите завои.

Зад тях ще стартира Макс Верстапен, който, както и пилотите на Мерцедес, ще бъде с с по-твърдия суперсофт, а до него с отлична квалификация шести ще тръгне Ромен Грожан с Хаас. Той изпревари Даниел Рикиардо, Кевин Магнусен и пилотите на Рено – Карлос Сайнц и Нико Хюлкенберг.

За квалификацията днес времето се подобри и температурата на асфалта достигна 33 градуса. След проблемите сутринта се наложи смяна на скоростната кутия на Шарл Льоклер. Той получи незабавно наказание за смяната – 5 места назад на грида, а механиците усилено работеха по колата за да стартира той в първата част. Льоклер седна в кокпита и излезе сред първите на пистата в Q1, но бе поредният пилот този уикенд, който счупи елементи от предното си крило при по-агресивно широко минаване на последния завой с неговите жълти ограничители.

Макс Верстапен също се качи в колата си след проблема сутринта, който не бе така сериозен за радост на над 20 000 холандци по трибуните. За разлика от всички останали пилотите на Ферари започнаха първата част с по-твърдите гуми суперсофт! Пилотите на Мерцедес Хамилтън и Ботас веднага оглавиха класирането. С по няколко бързи тура Люис бе с 0,095 сек по-бърз от Валтери. Трети бе Кими, а между него и Фетел бе Верстапен с ултрасофт.

 

Зад Фетел се нареди Грожан пред Дани Рикиардо и Кевин Магнусен. С още турове в края Грожан стана 4-ти. В дъното от първата част отпаднаха Вандоорн, Перес, Сироткин, Хартли и Ериксон, чиито съотборник Льоклер предизвика жълти знамена във втори сектор и това попречи на много от съперниците му. Така с топ тур в самия край Ланс Строл стигна до участие в Q2. Отпадането на Перес бе най-голямата изненада, но той направи няколко грешки и имаше сериозен трафик.

След минаването със суперсофт на Ферари в Q1, беше интересно – кой с какво ще постигне топрезултат в средната фаза с гумите за старт утре. Очаквано пилотите на Мерцедес излязоха със суперсофт, а тези на Ферари с ултрасофт, с които вчера имаха отлично темпо и в по-дълги серии. Фернандо Алонсо пък бе изненадващо със …софт.

Хамилтън се оплака от вибрации в предните гуми, но записа най-добро време с поредния нов рекорд на трасето – 1:03,577 мин. Пилотите на Ферари останаха трети и четвърти. Те бяха много внимателни в тези опити само с 1 скоростна обиколка с ултрасофт. Както и състезателите на Мерцедес, в Ред Бул също сложиха суперсофт, а не ултра. Макс записа достатъчно добро време, но не и Дани Рикиардо. Пред него се наредиха пилотите на Хаас и Сайнц, и той беше заплашен от отпадане. Все пак австралиецът остана в топ 10, а от втората фаза отпаднаха Окон, Гасли, Льоклер, Алонсо и Строл. В тази част Фернандо счупи предно крило при широко минаване на последния завой.

В края на Q2 Фетел сложи още един комплект ултрасофт и записа ново най-добро време и рекорд – 1:03,544 мин, което бе обещаващ резултат за последната част. За нея се появиха малко облаци, а температурата на асфалта се променяше. Фетел след бързата си обиколка пък попречи на преминаването на Сайнц на първия завой и ще бъде разследван от стюардите на ФИА.

Пилотите на Ред Бул първи излязоха на пистата във първите серии във финалната част, следвани от Кими, пилотите на Мерцедес и Фетел. В това време се появи съобщението, че комисарите разследват Себастиан, за задържане на Сайнц. Пилотите на Рено и тези на Хаас също стигнаха до финалната част. При първите опити Валтери Ботас направи нова феноменална обиколка и записа – 1:03,264 сек! Хамилтън остана на повече от 0,5 сек след грешка във втория сектор, а Фетел бе едва шести на 0,9 сек!

 

Райконен беше трети пред пилотите на Ред Бул. Кими направи още един тур и стана втори на 0,465 от сънародника си. Грожан отново записа четвърто време. За да са на чиста писта, пилотите на Ред Бул изскочиха веднага за вторите серии в опит за по още един тур.

В последните обиколки Ботас бе още по-бърз – 1:03,130 мин и спечели първата позиция. Хамилтън остана втори само на 0,019 сек. Фетел зае третата позиция след като бе най-бърз от всички в средния сектор. Кими остана след него, а зад тях се подредиха Макс и Грожан, който бе по-бърз от Рикиардо, Магнусен, Сайнц и Хюлкенберг.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter