Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Браун: Тактиката ни през миналата зима бе погрешна

Браун: Тактиката ни през миналата зима бе погрешна

30
0
Рос Браун

По време на зимните тестове през 2011 г. екипът на Мерцедес заложи на една доста странна тактика. Екипът на Рос Браун изпробва в първите седмици една „междинна“ кола и едва в последните тестове, броени дни преди началото на сезона получи един обширен подобрен аеропакет за MGP W02.

Една доста рискована стратегия, защото действително нещата могат да се развиват до последния момент, но пък по този начин няма време, да се отстранят и установят навреме не добре работещите решения. Освен това след слабите времена в началото на тестовете се чуха доста критики и от отбора се хвърлиха да развиват нови идеи, за да успокоят духовете. Това обаче се оказа неефективно.

Сега, след като отчете грешката си, Рос Браун смята да подходи доста по-консервативно по отношение на развитието на колата.

„Научихме се от грешките си“, призна Браун. „Като идея изглеждаше добре, но някои проблеми, които имахме в началото по колата останаха неразрешени. Объркването, дали пакета, които ще сложим в края ще подобри или влоши нещата бе голямо. И така за едно известно време просто не знаехме, какво да предприемем.“

Тази стратегия доведе до големи търкания вътре в екипа.

„Трябваше да чакаме новия пакет, който бе доста обширен, с много допълнителни части по шасито и т.н. Една от причините, да започнем тестовете с базов автомобил бяха новите гуми на Пирели. Бе важно да разберем държанието им колкото се може по-рано.“

Сега гумите обаче не са неизвестна в уравнението и стратегията ще бъде променена.

„През 2012 г. няма да е нужно да следваме тази философия. Имахме известни проблеми по колата в началото на сезона и това наложи реорганизации. Колата, с която разполагаме сега, през миналата година можеше да спечели състезания, но темпото ни на развитие през този сезон просто не бе достатъчно добро. Добрият старт е решаващ.“

Браун е наясно, че в някои области неговият тим вече е в челната група отбори. Така например, заедно с Ред Бул, механиците на Мерцедес бяха най-бързите при смените на гуми. MGP W02 също се разви доста от началото на сезона.

„В някои области сме наистина добри. При някои операции не отстъпваме на никого, но не трябва да се задоволяваме с това и да лежим на стари лаври. Ясно е, защо този сезон не донесе желания успех. Имахме много трудна първа половина от сезона. Там загубихме много време и ресурси, да поставим нещата по колата на място, като желанието ни бе да не изхабим прекалено много ресурси. След като стабилизирахме положението бяхме на секунда за тимовете в челото. Там останахме и през втората половина от сезона, но това изискваше много усилия, защото останалите за всяко състезание носеха подобрения във всички области.“