Начало Moto News Bridgestone с гуми от нов материал за бавните и бързите завои в...

Bridgestone с гуми от нов материал за бавните и бързите завои в Остин

154
0

Вторият кръг от MotoGP е уникално предизвикателство за доставчика на гуми за шампионата Bridgestone. Компанията подготви за пилотите специални гуми за битката по трасето с дължина 5,5 км. в Тексас.

След успешния дебют през миналата година, шампионата отново се връща към най-съвременната писта в Остин, на която пристигат десетки хиляди американски фенове, след трилъра в първия кръг за сезона в Катар. Пистата в Тексас е една от най-техничните в календара. Особености са промените в надморската височина,  най-дългата права в календара на MotoGP, както и комбинацията от бавни и бързи завои, прави пистата истинско предизвикателство за пилотите и гумите. Бързите и затворени завои, изискват високи нива на сцепление. Същото това сцепление се изисква и в средната част на гумата, защото е важно при зоните за здраво ускорение на тези писта. Пилотите достигат максимално скорост от почти 350 км/ч. на правата от 1200 м,като също се изисква отлична стабилност на предната гума при спирането за завой 12.

Като цяло пистата натоварва еднакво и двете страни на задната гума, но има доста по-бързи десни завои от 16-и до 18-и, което означава, че температурата на дясната страна на гумата достига по-високи стойности, отколкото лявата страна, въпреки че повечето завои са леви. Следователно за тази писта трябва да се предлагат асиметрични задни сликове, като от дясната страна каучукът е по-твърд.

За пилотите от клас Open и на Ducati ще се предлагат меки и средно меки асиметрични покрития на задната гума, докато пилотите от клас Factory на Honda и Yamaha могат да използват среден и твърд компаунд  на задната гума. С предната е важно да се постигне стабилност в по-бързите участъци на пистата, предните опциите хлъзгав за тази верига. Затова меките и средни покрития са най-добрата комбинация и избор на сцепление и стабилност.

Шинджи Аоки – мениджър на отдела за развитие на гуми на Bridgestone Motorsport обяснява: Тази година е вторият ни старт на пистата в Остин и това трасе е доста сериозно  предизвикателство за развитието на гумите. Движението е в посока обратна на часовниковата стрелка , а пистата е техническа смесица от къси, бавни завои и по-бързи и по-отворени секции. Тези характеристики предполагат да се постигне  добра скорост в завоите със стабилност в предната част на мотоциклета. Задните гуми трябва също така да предоставят добро сцепление в по-бавните завои. Бързите десни завои са доста сериозно предизвикателство към гумите, така че схемата ни с асиметрични задни сликове с малко по-твърдо покритие отдясно е добро решение.