Драмата с гумите от Гран при на Канада въобще не се повтори в деветия кръг от световния шампионат на Формула 1 във Валенсия, както и очакваха в Бриджстоун. И в двете надпревари отборите имаха на разположение медиум и суперсофт, но докато в Монреал най-мекият тип буквално се разпадаше, то в Гран при на Европа нещата стояха доста по-различно.
– Днес видяхме силно представяне и на двете смеси, като най-бързи обиколки бяха постигани и с единия, и с другия тип гуми – заяви директорът на отдела за развитие на продуктите за автомобилен спорт Хирохиде Хамашима. – Условията на пистата продължиха да се подобряват по време на надпреварата. Себастиан Фетел направи силно каране, като не наруши правилата като някои други пилоти. Камуи Кобаяши демонстрира издръжливостта на медиум с наистина много дългата си серия, като даваше добри времена дори след като бе направил 50 обиколки с един и същи комплект. След това успя да използва максимално меките, когато на трасето имаше възможно най-много натрупана гума, което му даде шанс за изпреварване дори на тази писта, където няма кой знае какви възможности.
Японският пилот на Заубер бе трети в колоната след разместванията при излизането на кола за сигурност заради катастрофата на Марк Уебър (Ред Бул) и запази позицията почти до самия финал. Камуи влезе за смяна на гуми едва 4 тура преди края и в последните обиколки успя да изпревари Фернандо Алонсо (Ферари) и Себастиен Буеми (Торо Росо), класирайки се седми.
Нико Хюлкенберг обаче имаше проблем със задна дясна гума на своя Уилямс.
– Тази конкретна ситуация бе причинена от друго нещо, нямащо връзка с гумите – бе обяснението на Хамашима.
Техническият директор на Уилямс Сам Майкъл уточни, че става въпрос за повреда в изпускателната система.