Шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар бе изключително доволен от двойния успех на ръководения от него тим в рали Турция. Себастиен Ожие спечели 11-ия кръг от световния шампионат за 2019 г., а Есапека Лапи завърши втори.
„Невероятно горд съм, че всички се справихме толкова добре в Турция!”, заяви Будар
„Това определено ще повлияе добре на целия ни отбор. Според мен екипът се възстанови страхотно след разочарованието в Германия. Бяхме обединени и показахме огромна сила на характера.”
„Чувствахме се оптимистично настроени след четирите ни дни тестове в Гърция. Потвърждение обаче можехме да получим само в състезанието. Всички се трудиха наистина упорито, за да дадат на екипажите ни колкото се може по-здрави и бързи автомобили за трудните отсечки, които са сред най-натоварващите през целия сезон. Пилотите и навигаторите ни показаха огромния си талант. И двата екипажа бяха много постоянни в представянето си. Същата решимост и борбен дух ще ни води до финалната отсечка в Австралия.”
Congratulations to the whole @CitroenRacing Team at #RallyTurkey ?? ! Great job @SebOgier & Julien Ingrassia ?? for this brilliant 100+2nd win! Congrats @EsapekkaLappi & Janne Ferm ?? for this remarkable 2nd position! #C3WRCLive, Inspired by Turkey ?? pic.twitter.com/QoqfKPwsPQ
— Citroën (@Citroen) September 16, 2019
Будар посочи, че Лапи и Яне Ферм се възползваха максимално добре от стартовата си позиция в началото на надпреварата
„След това бяха изключително стабилни в условия, които вече не бяха толкова благоприятни. Водиха в ралито в продължение на девет отсечки, намериха точния баланс между това да натискат и да контролират темпото. После бяха наясно, че тимът няма нужда от рискове, а от добър резултат. Бих искал да отбележа невероятния им отборен дух. Очевидно е, че направиха още една стъпка напред в управлението на C3 WRC на чакъл.”
„Себастиен и Жулиен [Инграсиа] се справиха перфектно в петък и в края на деня бяха в идеална позиция. След това се представиха така, както само те могат. Демонстрираха несравним талант при управлението на гумите. Истинският шампион си личи по това, че знае кога е точният момент да атакува. Освен това и двамата показаха през годините, че никога не се отказват и определено напомниха за тази си черта в Турция!”
It’s One – Two for @CitroenRacing!
The dream team is on ?
Big thanks and congrats to the whole team and everybody involved! #Teamwork #C3WRC pic.twitter.com/BnvsTx7Sad— Esapekka Lappi Rally (@EsapekkaLappi) September 15, 2019
От Ситроен определиха първата съботна отсечка (Йешилбелде, 33 км) – най-бавната и технична в цялата надпревара – за ключовия момент в ралито. Средната скорост в тази дистанция е едва 75 км/ч. И двата екипажа на френския тим постигнаха страхотни времена, но изоставането на Лапи и Ферм от съотборниците им – 16,7 секунди! – бе показателно за темпото на Ожие и Инграсиа. Третият в отсечката – Андреас Микелсен (Хюндай) бе единственият, доближил се до двата C3 WRC. Всички останали бяха с поне секунда на километър по-бавни. В тази дистанция бяха установени разликите, които после Ожие и Лапи внимателно пазеха, за да триумфират на финала на рали Турция.