Начало WRC News Ожие спечели рали Турция, излезе втори в шампионата

Ожие спечели рали Турция, излезе втори в шампионата

757
0
Себастиен Ожие
Себастиен Ожие; снимка: Ситроен Рейсинг

Себастиен Ожие спечели трета победа за сезон 2019 в световния рали шампионат. Успехът бе двоен за Ситроен, след като Есапека Лапи завърши втори в рали Турция. Последният такъв триумф на френския тим бе в Аржентина през 2015 г.

Ожие започна последната отсечка от състезанието с почти 20 секунди аванс пред Лапи

Финландецът бе категоричен още в неделя сутрин, че е страшно бавен с единствена цел да завърши. Андреас Микелсен пък бе свалил изоставането си от французина на под минута.

„Не натисках много, исках да усетя условията в отсечката”, коментира Ожие в началото на деня. „Трябва да съм бърз единствено в пауърстейджа. Там ще се боря за колкото може повече точки.”

Пауърстейджът (Мармарис 2) бе единствената цел за От Танак, който стартира след отпадането си в събота заради техническа повреда. Той не взе резервна гума, за да олекоти максимално автомобила си – с 23 кг. Всичко друго, което бе сметнато за ненужно – включително бутилките за вода на пилота и навигатора му Мартин Ярвеоя – също бе изхвърлено от автомобила. На въпрос дали това не е малко хазартно решение естонецът бе категоричен: „Какво рискувам? Не е кой знае какъв залог дали ще взема нула точки.”

Танак и Лапи бяха толкова бавни в решимостта си да стигнат до края на ралито, че предизвикаха недоволството на Андреа Адамо. Шефът на Хюндай хапливо заяви, че по-бързо кара за неделния пазар и щял да заспи, наблюдавайки развоя на събитията в неделната сутрин.

В крайна сметка целта на Танак бяха петте бонус точки за победа в пауърстейджа, тъй като всеки пункт в битката за титлата е от огромно значение. Той записа време под 5 минути в малко над 7-километровата отсечка и остана най-бърз до края й.

Ожие даде трето време в Мармарис 2 – зад Танак и Тиери Нювил, което означаваше 3 бонус точки. Последните километри от надпреварата бяха проследени доста напрегнато от бокса на Ситроен. В момента, в който французинът пресече финала, Пиер Будар поздрави отбора си с широка усмивка.

„Наистина имахме нужда от много точки – това бе начинът да се върнем в битката за титлата”, коментира Ожие след финала

„Някои места в това толкова тежко състезание са истинска лотария. Отборът ни обаче свърши страхотна работа в тежък за нас момент. Доволен съм, че успяхме да вземем тази победа. Все още изоставаме в генералното класиране за първенството, но значително по-малко, отколкото преди това рали.”

Лапи бе внимателен до края на надпреварата и не си позволи да рискува дори в пауърстейджа. Финландецът води в началото, но отиде втори през втория ден. На финала той дори смяташе, че е спукал гума, но следвал оставените от предходните коли следи, за да завърши.

Микелсен записа подиум, който заедно с петото място на Дани Сордо и осмото на Тиери Нювил позволи на Хюндай не само да запази лидерската си позиция при конструкторите, но и да увеличи аванса си спрямо Тойота.

„Добро рали за нас. Опитахме да се опазим от проблемите и в голяма степен го постигнахме. Доволен съм от резултата ни”, каза Микелсен.

Нювил не бе особено доволен, а и отиде трети в генералното подреждане на шампионата.

„Дадох всичко от себе си, но беше труден уикенд. Има още три ралита, да видим какво ще се случи в тях”, заяви белгиецът.

След рали Турция, 11-ти кръг от WRC 2019, От Танак води при пилотите с 210 точки. Ожие излезе втори със 193, а Нювил е със 180. При екипите Хюндай е с 314, а Тойота – с 295. До края на първенството остават три ралита.