Начало Други Буеми, Алонсо и Накаджима спечелиха 6-те часа на Силвърстоун

Буеми, Алонсо и Накаджима спечелиха 6-те часа на Силвърстоун

64
0
Казуки Накаджима,Себастиан Буеми,Фернандо Алонсо

Себастиан Буеми, Фернандо Алонсо и Казуки Накаджима спечелиха 6-те часа на Силвърстоун, 3-и кръг от Световния шампионат за издръжливост (WEC).

Екипажът на Тойота №8 изпревари този на японците с №7, пилотиран от Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес с 16.913 сек. Това е 3-а поредна победа за тримата, които в същия състав спечелиха 6-те часа на Спа и 24-те часа на Льо Ман.

Битката между двата екипажа бе оспорвана. В началото водеше Тойота с номер 7, но в 3-ия час Алонсо изпревари Конуей, като натрупа 5 сек аванс. Той обаче беше заличен от излизането на колата за сигурност. След това Накаджима смени Фернандо и загуби лидерството от Лопес, който замени Конуей. Лопес натрупа преднина от 14 сек.

Последваха смяна на носа на Тойота №8, когато управлението пое Буеми, и смяна на компоненти по задната част на Тойота №7 около час преди финала. Това позволи на Буеми, който седна зад волана, да настигне Кобаяши. 48 минути преди края швейцарецът го изпревари и до финала нямаше проблеми.

На трета позиция завърши екипажът на Rebellion Racing с номер 3, управляван от Густаво Менезес, Матиас Бех и Томас Лоран. Те завършиха на 4 обиколки след лидерите. На 1 обиколка зад тях остана екипът на Rebellion Racing с номер 1, за който караха Нийл Джани, Андре Лотерер и Бруно Сена. Последните бяха 3-и преди финалния час, но трябваше да бъде направен непредвиден питстоп за смяна на елементи по задницата на колата.

Надпреварата не завърши екипажът на SPM Racing с номер 11, за който караха Дженсън Бътън, Витали Петров и Михаил Алешин. Още преди края на първия час прототипът SMP BR1 получи повреда, за която се предполага, че е в двигателя.

В клас LMP2 първи стана екипажът на Jackie Chan DC Racing с прототипа Oreca 07 Gibson, за който зад волана бяха Хо-Пинг Тунг, Габриел Обри и Стефан Ришелми. В GTE Pro първи стана екипът на AF Corse с Ферари 488 с дуото пилоти Алесандро Пиер Гуиди и Джеймс Каладо. В GTE AM над всички бяха Кембъл, Риед и Андлоер от Dempsy-Proton Racing с Порше 911 RSR.