Алейш Еспаргаро ще запише още едно участие тази година. Испанецът ще кара с уайлдкард по време на уикенда на Силвърстоун. Целта на Еспаргаро е да помогне на Хонда да продължи развитието на своя мотор и да опита да реши някои от проблемите си.
Honda has confirmed that Aleix Espargaro will wildcard at the British Grand Prix.
📰👉https://t.co/40y9mzs3ac#MotoGP #BritishGP #FrenchGP
— bikesportnews (@bikesportnews) May 9, 2025
Еспаргаро прекрати активната си състезателна кариера в края на 2024 г. Испанският ветеран прекара повече от 15 сезона в кралския клас, карайки за различни отбори и производители. Най-успешният му период беше в Априлия, където караше от 2017 до 2024 г.
От края на миналата година Еспаргаро е тестов пилот на Хонда. Той се включи в следсезонния тест в Барселона. В началото на годината тази година той участва и в шейкдауна на Сепанг заедно с другите тестови пилоти и новобранци, както и тези на Хонда и Ямаха.
В края на миналия месец Еспарагаро кара с уайлдкард в домашния рейс уикенд на Херес. Испанецът финишира 17-ти в основното състезание, след като наказание го изпрати извън зоната на точките. Най-интересният момент по време на Гран при на Испания беше битката на Еспаргаро с Марк Маркес
В края на април Еспаргаро потвърди, че все още има върху какво да работи по мотора на Хонда. Той посочи проблем с вибрациите, който се проявява само в състезателни условия.
„Той се появява само когато натискаш мотоциклета до краен предел и почти не се забелязва при тест, когато си на две секунди или секунда и половина от темпото [на състезанието]“, каза Еспаргаро.
„Това е огромен проблем. Във всяка друга област мотоциклетът работи доста добре. Трябва да разберем как да решим този проблем, преди да минат още много състезания. Въпросът не е в подаването на мощност – въпросът е кога влизаш в завоя.“
„Според мен то идва от инерцията на двигателя. За да [потвърдим] това, трябва да направим различни тестове, които официалните пилоти не могат да направят, но аз мога. Вече говорих с [техническия директор] Романо Албесиано. Имам много идеи за различни тестове, за да разберем откъде идва проблемът.“
Хонда продължава да ползва отстъпки и през тази година. Марката може да развива своя двигател и да прави неограничени аеродинамични тестове. Хонда също така може да използва шест участия с уайлдкард. Този уикенд Такааки Накагами кара с уайлдкард. Така японците ще останат със само три квоти след края на този месец.
Еспаргаро има отлични спомени от уикенда в Силвърстоун. Именно тук той донесе първия подиум за Априлия през 2021 г. Две години по-късно той спечели надпреварата на британското трасе.
Motooooos 🔥✊ pic.twitter.com/JLVDp3iOSq
— Aleix Espargaró (@AleixEspargaro) May 8, 2025