Начало Автомобилни новини Bugatti: Как създадохме атмосферния V16 с 1000 к.с.

Bugatti: Как създадохме атмосферния V16 с 1000 к.с.

1589
0
Bugatti V16

Атмосферният V16 мотор на Tourbillon е с работен обем 8,3 литра, мощност 1000 к.с. и достига 9000 об./мин. Сега Bugatti предоставя по-задълбочен поглед върху процеса на конструирането му.

Специално за Bugatti Tourbillon производителят на суперспортни автомобили е разработил V16 двигател с атмосферно пълнене и работен обем 8,3 литра. Агрегатът работи в хибридна комбинация с три електромотора и самостоятелно осигурява 1000 к.с., а мощността на системата е 1800 к.с. Сега Bugatti предоставя информация за развитието на този уникален двигател с вътрешно горене.

През 2021 г. шефът на Bugatti Мате Римач посещава специализираната компания за състезателни двигатели Cosworth в Нортхемптън, Англия. Целта е да обсъди сътрудничеството при разработването на новия V16 с атмосферно пълнене. Брус Ууд, управляващ директор на Cosworth, разказва със задоволство, че в досегашната си кариера е ръководил много проекти за двигатели. Те са включвали задвижвания за състезателни и хиперавтомобили – но двигателят на Bugatti е бил за него особено вълнуващ. За да обобщи с една дума, той го нарича „авангарден“. Та нали всеки компонент от мотора на Bugatti трябва да изпълнява функцията си възможно най-добре – и в същото време да изглежда толкова шикозно, че да може да бъде показан в художествена изложба!

Инженерите разказват, че са вложили много усилия в проектирането на „пленума“, за да постигнат перфектен баланс между ефективност и естетика. При атмосферните двигатели „пленумът“ е всмукателният колектор, който се намира между дроселовата клапа и отделните всмукателни отвори на цилиндрите. В Tourbillon един прозорец отзад предоставя свободен поглед към „пленума“.

Започват с четирицилиндров двигател

От Bugatti подчертават, че в ранните етапи на своето конструиране повечето двигатели започват като едноцилиндрови. Специалистите по спортни автомобили от марката обаче били по-амбициозни и започнали с четирицилиндров експериментален двигател. След това през 2023 г. е изпробван първият 16-цилиндров прототипен мотор. Отговорните лица описват конструкторската работа като „интензивна“: В крайна сметка реакциите, мощността и звукът е трябвало да бъдат перфектни. В съответствие с това техническият директор на Bugatti Емилио Скерво отбелязва с ентусиазъм, че атмосферният V16 мотор с дължина почти един метър е един от най-големите автомобилни двигатели, създавани някога.

Атмосферният V16 развива споменатите 1000 к.с. при 9000 об./мин и генерира максимален въртящ момент от 900 нютонметра. Хибридното задвижване с мощност 1800 к.с. осигурява ускорение от нула до 100 км/ч за 2,0 секунди, а максималната скорост е 445 км/ч.

Накратко: Bugatti са разработили нов двигател с вътрешно горене – отново с 16 цилиндъра, но този път във V-образна конфигурация. V16 е проектиран като двигател с атмосферно пълнене и работи в хибридна комбинация. Атмосферната машина е разработена от инженерите на Bugatti съвместно със специалистите по спортни двигатели от Cosworth. В ранните етапи на разработката инженерите не използвали обичайния едноцилиндров двигател, а започнали с четирицилиндров прототип. Резултатът е уникален, дълъг почти един метър мотор, който е и произведение на изкуството.