Начало Автомобилни новини Bugatti Tourbillon с V16 – по-бърз от предшественика Chiron

Bugatti Tourbillon с V16 – по-бърз от предшественика Chiron

328
0
Bugatii Tourbillon

Tourbillon е името, с което Bugatti нарича изцяло новия наследник на Chiron. Специално за него е проектиран огромен двигател V16 с атмосферно пълнене, който осигурява 1800 к.с. с хибридна система.  

Със своите 16 цилиндъра и четири турбокомпресора W16 моторът на Bugatti в моделите Veyron (от 2005 г.) и Chiron (от 2016 г.) доминираше в цяла епоха на супер- или по-скоро хиперспортните автомобили. Сега W16 отава в историята, а главният изпълнителен директор Мате Римац представи третото Bugatti на съвременната ера – Tourbillon. В задната си част той има проектиран изцяло наново V16 двигател с атмосферно пълнене и мощност 1000 к.с. Освен това разполага и с допълнителни 800 к.с. хибридна мощност.

Името е Bugatti Tourbillon („Вихрушка“)

Името Tourbillon означава на френски „вихрушка“ и е препратка към френското наследство на Bugatti и неговия дом в Молсхайм. От друга страна, турбийонът е часовникарско изобретение на родения в Швейцария часовникар Абрахам Луи Бреге. През 1801 г. той регистрира в патентното ведомство в Париж патента „Турбийон“ като система за постоянното въртене на балансиращото колело, балансиращата пружина и спускателния механизъм при механични джобни часовници.

Контролните уреди са изработени от 600 отделни части

Подобно сложно произведение на часовникарското изкуство доминира в пилотската кабина. Централно място заема скелетонизираният клъстер в арматурното табло, който се състои от повече от 600 отделни малки части. Титанът и скъпоценните камъни – сапфири и рубини, са обработени с максимален толеранс от 50 микрометра, като най-малкият е пет микрометра.

От 0 до 300 за по-малко от 10 секунди; максимална скорост 445 км/ч

Новият Bugatti Tourbillon използва високопрецизни механични уреди, които показват скоростта и оборотите. Можете да видите и чуете как изглежда това и колко ефектно звучи този V16 двигател при пълно натоварване във видеото.

Нетрадиционният, но вълнуващ звук напомня повече за чудовищно Ducati, отколкото за спортен автомобил. Динамичните характеристики са съответно невероятни.  100 км/ч се достигат след две секунди, 200 км/ч – за по-малко от пет секунди. До 300 км/ч наследникът на Chiron би трябвало да спринтира за не повече от десет секунди. Инженерите дори са изчислили времето от нула до 400 км/ч: под 25 секунди.

Невероятният крясък идва от 8,3-литровия V16 двигател с атмосферно пълнене, проектиран изцяло наново съвместно с Cosworth. Без турбо- или механичен компресор. Но с 9000 оборота и ненадминат звук, пред който да коленичите. Двете гигантски, дълги над един метър осемцилиндрови половини на V16 двигателя са разположени под ъгъл от 90 градуса. Над цилиндровите глави господстват 16 карбонови всмукателни фунии с дебелина и дължина на човешка ръка.

Говорят за 500 км/ч

Както и в Chiron, огромният двигател е разположен непосредствено зад  седалките в карбоновия монокок. Заедно с намиращата се зад него осемстепенна скоростна кутия с два съединителя огромният задвижващ блок е дълъг над два метра.  До задната част, оформена зрелищно като край на дифузора, остава само една ръка разстояние – солидна карбонова структура. Тя обаче е напълно устойчива на сблъсък в случай на удар отзад.

Базовият модел на Tourbillon, ограничен до 445 км/ч, вероятно ще е само началото. Всеки, който познава историята на Bugatti, може да очаква по-бързи издания и специални модели. Те биха могли да преодолеят бариерата от 500 км/ч, и то не само на теория.

1000 к.с. плюс три електрически мотора

Високооборотният двигател с къс ход и мощност 1000 к.с. се подкрепя от три синхронни електромотора с постоянни магнити и мощност 250 кВт (340 к.с.) всеки. Единият е разположен в скоростната кутия на задния мост, а другите два са скрити на предния мост, което превръща следващото Bugatti в мощен болид със задвижване на всички колела. Според Bugatti системната мощност на наследника на Chiron е около 1800 к.с.

При това новият еталон във вселената на хиперспортните автомобили ще бъде по-лек от предишния. Развойният екип, ръководен от шефа на компанията Мате Римац, възнамерява да намали теглото на следващото Bugatti до под два тона. Въпреки това благодарение на батерията си с капацитет 24,8 кВтч автомобилът щял да изминава около 60 км само на ток.

Клиентите ще го получат чак през 2026 г.

Bugatti Tourbillon навлиза във фазата на изпитания, като прототипите вече са на пътя. Доставките за първите клиенти е планирано да започнат през 2026 г. Ще бъдат изработени общо 250 бройки с начална цена 3,8 млн. евро (нето). Голяма част от планирания контингент вече е продадена.

Мате Римац и Bugatti

Хърватинът Мате Римац основава компанията си Rimac Automobili през 2009 г., за да пусне на пазара електрическия хиперкар Nevera с 1900 к.с. Днес той притежава само 52% от автомобилната фирма, а Porsche AG държи 24%. Обратно, от 2 ноември 2021 г. 55% от Bugatti принадлежат на Rimac, а останалите 45% – на Porsche. Като част от тази сделка Мате Римац стана главен изпълнителен директор на Bugatti.