Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Булие: На хартия F-duct-а е огромна стъпка напред

Булие: На хартия F-duct-а е огромна стъпка напред

16
0

Освежен и готов за нови битки след лятната ваканция, отборът на Рено се подготвя за предстоящия уикенд за Гран при на Белгия. Шефът на тима Ерик Булие се връща към представянето в Унгария и разяснява на какво се надява екипът на Спа.

– Ерик, да погледнем към Будапеща – там и двата R30 се класираха в топ 10 на стартовата решетка и показаха добро темпо през уикенда. Останахте ли доволен от представянето им?

– Беше чудесно да видим такова темпо от колите си, както и че и двамата ни пилоти бяха сред най-бързите 10. Изходът от надпреварата обаче не бе най-добрия, тъй като имахме шанс и двете коли да са в топ 6. Но ние сме в спорта, за да се борим с всички останали, но е ясно, че Ред Бул все още са много по-бързи от нас. Затова сме наясно, че трябва да работим упорито, за да подобрим темпото си, ако искаме да водим битка с тях.

– Виталий [Петров] финишира пети в Будапеща. Горд ли сте от представянето му?

– Целият отбор бе много щастлив за Виталий и най-добрия му уикенд до момента. Той и екипът подготвиха прекрасно колата за квалификацията, а след това пилотът направи безгрешно състезание. Прекрасен уикенд и според мен това е максимумът, който може да се очаква от дебютант като него.

– Този резултат ще повлияе ли на увереността му за последната третина от сезона?

– Сигурен съм, че ще го обнадежди. От него зависи да се възползва и да се представя редовно на същото ниво.

– Едно от основните технически нововъведения този сезон бе на дифузьорите с обдухване. Смятате ли, че отборът вече е в състояние да извлече максимум полза от системата?

– Мисля, че все още има някои необходими подобрения по отношение настройките на болидите, но като цяло спечелихме доста от тази система. Пилотите са по-доволни от баланса на колите си.

– Отборът въвежда и F-duct този уикенд. Колко голямо предизвикателство бе той?

– Беше огромно предизвикателство. Поначало бяхме решили да се съсредоточим върху развитието на пода и други аеродинамични елементи, което е и причината за появата на F-duct чак на Спа. Системата не е никак лесна за настройване, но нещата изглеждаха обещаващи при симулациите във фабриката. Въпреки това последно решение ще се вземе едва след реалните тестове на писта, като именно тези проби ще са ни приоритет в петък. Ясно е още, че Спа е писта, където F-duct би трябвало да донесе предимство.

– Можем ли да очакваме R30 да е по-силен на Спа, отколкото бе в Будапеща?

– Нека го кажа така: на хартия F-duct е огромна стъпка напред по отношение печеленето на време в обиколка. Затова стискаме палци да имаме темпо, каквото демонстрирахме и в Будапеща.

– Току-що приключи лятната ваканция на Формула 1. Отборът чувства ли се освежен?

– Според мен темпото на развитие във Формула 1 в наше време е толкова интензивно, че идеята за ваканция в средата на сезона е изключително разумна, защото означава, че всички се връщаме в битката максимално мотивирани. Борбата ще продължи до финала на сезона, като междувременно продължаваме с развитието на колата си за 2011 г.