Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бюджет от 110 млн. евро до 2011?

Бюджет от 110 млн. евро до 2011?

31
0

Във Формула 1 се надяват да поставят едно бюджетно ограничение на тимовете от порядъка на 110 милиона евро до 2011 година.

Бюджетната „капсула”, както я наричат, би трябвало да бъде представена от началото на 2009 година, като консултантът на ФИА Тони Пърнел вече писа на всички тимове от Формула 1, за да ги уведоми за евентуалните суми, с които би могло да се започне.

Съответното първоначално става дума за ограничение на бюджетите от 175 милиона евро за 2009 година, 140 милиона за 2010 година и 110 милиона за 2011 година. Това ограничение обаче няма да включва разноските за двигатели, за KERS системите (системите за възвръщане на кинетичната енергия), маркетинговите разходи, както и заплатите на пилотите и шефовете на тимовете.

Предложените суми обаче са се натъкнали на смесено отношение от страна на шефовете.

„Предложението за следващата година е доста възможно, но Хонда са малко притеснени за спадането на средствата след това, което би означавало допълнителни дискусии.” – каза изпълнителният директор на Хонда Рейсинг Ник Фрай.

„Когато сумите станат прекалено ниски, може не само да не привличаме допълнителни спонсори, но също така и да отчуждим тези, които искат да се развиват с високи технологии.”

Шефът на тима на Рено Флавио Бриаторе каза, че в неговия екип и без това харчат по-малко от самото предложение.
„И в момента плащам 40 % по-малко от въпросната „капсула”. Ако искам нещата да бъдат оптимални, ще трябва дори да харча повече. Това е безумие. „

„Формула 1 е част от средата и от икономическото статукво, а спонсорите и производителите – ние сме част от икономическия свят. Може не днес или утре, но със сигурност това ще ни повлияе. Формула 1 трябва да бъде конкурентна, Формула 1 е по-добро шоу и е по-малко инвестиция и струва по-малко.”

Президентът на Тойота Джон Хаует призна, че е притеснен от факта, че представянето на бюджетните ограничение може по някакъв начин да се обърне срещу тях.

„Това е много обширна дискусия, може да се постигне всичко. Единственият проблем е колко малко иска ФИА от нас да харчим, както и влиянието върху прехраната на съответните хора. Това е най-голямото ми опасение.Но мисля ,че накрая всичко може да се получи. Истинският проблем е дали бизнесът става по-добър, когато има подобен контрол на средата – обикновено конкуренцията оптимизира бизнеса.”

„Затова и моите опасение до известна степен са, че това може да има негативен ефект. Ако поставите бизнеса в една неконкурентна обстановка, то от гледна точка на самия бизнес не съм сигурен, че това би било правилното нещо, което може да бъде направено.”

Шефът на Макларън Рон Денис междувременно каза, че според него ФИА може да няма възможността да контролира сумите, които ще бъдат похарчени от тима. Той е категоричен,че в екипа изцяло подкрепят идеята за намаляване на разходите, стига това да бъде правилно измервано.