Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Чандок: Наказанието трябваше да е 5 сек, Брандъл: Беше въпрос на време,...

Чандок: Наказанието трябваше да е 5 сек, Брандъл: Беше въпрос на време, Хакинен: Чист състезателен инцидент

6016
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Пирели

Мненията относно катастрофата между Люис Хамилтън и Макс Верстапен в началото на Гран при на Великобритания и по-точно по чия вина стана инцидентът продължиха да разпалват бурни страсти. Карун Чандок посочи в анализа си за Скай Спортс, че и двамата са можели да сторят нещо повече, за да не се стига до удар.

„И двамата очакваха, че съперникът ще свали крака от газта. Никой не го направи. Макс можеше да остави повече място, Люис – по-рано да намали и да мръдне по-навътре. И двамата обаче са упорити и действаха агресивно в първата обиколка.“

„Люис го наказаха, но не съм убеден, че такъв инцидент при борба за 10-то или 11-то място щеше да донесе 10 секунди санкция. Според мен бяха достатъчни и 5 секунди, както беше в Австрия“, заяви Чандок

След безкрайните обсъждания бившият пилот публикува и друга реакция в социалните мрежи.

„Определено намирам за странно как дори при анализа на катастрофа и заключение, че И ДВАМАТА пилоти са могли да сторят повече, за да избегнат сблъсък, хората те обвиняват в пристрастност!! #JustMyOpinion (от англ. – просто мое мнение)“, написа Чандок.

Деймън Хил бе на подобно мнение.

„Люис остана от вътрешната страна и разчиташе, че Макс ще отстъпи, което не се случи. Макс прекрасно знаеше, че Люис е до него и не оцени правилно ситуацията. Отдавна не бяхме виждали толкова агресивен Хамилтън. Маневрата беше много рискована и Люис даде точно да се разбере какво ще направи. Не искаше да отстъпва и действа достатъчно твърдо, за си върне предимството. В крайна сметка спечели фантастична победа. Не съм съгласен с Кристиан Хорнер и не смятам, че успехът му е кух“, обясни световният шампион за 1996 г.

Шарл Льоклер бе непосредствено зад Хамилтън и Верстапен при сблъсъка. Според него ситуацията бе състезателен инцидент.

„Сложно се преценява от колата – много ниско седим и по-трудно се вижда. Всичко стана много бързо, но забелязах, че пред мен се случват доста неща. Според мен беше състезателен инцидент. Сложно е да се вини само единия. Имаше място отвътре и може би Люис не бе съвсем във връхната точка на кривата. Но е истина също така, че Макс бе доста агресивен от външната страна. Важното е, че той е добре“, сподели състезателят на Ферари.

Фернандо Алонсо мисли, че Хамилтън бе достатъчно близо и редом с Верстапен, за да претендира за завоя

„Изглеждаше като доста близка битка. Мисля, че Люис беше на повече от половин кола до Макс. Така че той нямаше как да изчезне от вътрешната част на кривата. Просто не може да се изпариш. Малшанс в конкретния момент, но нямаше нищо умишлено или нещо, което някой от двамата да бе сторил погрешно. Просто нямаха късмет“, обясни гледната си точка пилотът на Алпин.

Валтери Ботас имал чувството, че нещо ще стане, но и според него такива сблъсъци се случват в състезанията.

„Такива неща стават, когато се бориш твърдо и не се отказваш. Радвам се, че Макс е добре, защото беше сериозен удар. Но смятам, че Люис напълно си заслужи победата“, посочи финландецът.

Бившият управляващ Формула 1 Бърни Екълстоун не пропусна да изрази мнение.

„Преди това се наричаше обикновен състезателен инцидент. Ясно е, че и двамата пилоти ще сторят всичко възможно, за да спечелят титлата. Но щом стюардите са решили да се намесят, да бяха дали по-сериозно наказание – не 10, а 30 секунди. Колата на Люис не бе напред в момента на сблъсъка. Завоят не беше негов. Беше назад с почти цяла дължина, затова закачи задната част от болида на Верстапен. В конкретния случай наказанието не съответства на престъплението.“

Мартин Брандъл е на мнение, че Хамилтън бе решил да не отстъпва повече пред Верстапен

„В деня преди състезанието Люис бе в подобна ситуация (на Копс), но от външната страна и трябваше да се откаже, което му коства шанса да спечели. Вече беше решил да не допуска отново тази грешка. Вярвам също така, че бе решил, че е отстъпвал достатъчно на агресията на Макс като в случаите на Имола и в Барселона. Беше на 33 точки назад в шампионата и трябваше да направи изявление срещу безстрашния нидерландец, искащ короната. За момент Хамилтън бе почти наравно преди да вдигне крака от газта. Макс зави с усещането, че завоят е за него и се докоснаха, което го завъртя в бариерите.“

„Гледам Люис през десетилетията и е ясно, че той не е подъл пилот, макар че имаше сравнително скоро сбутвания с Алекс Албон. Макс е супер агресивен и го обичаме заради това. Но Люис реши, че ще отговори на тази агресия. Подобен инцидент бе само въпрос на време. Би било прекалено рисковано ако Хамилтън действаше преднамерено. На мен ситуацията ми изглеждаше като изключително твърда битка между двама страхотни пилоти.“

Като чист състезателен инцидент определи ситуацията Мика Хакинен. Двукратният световен шампион е убеден, че случилото се ще разгорещи битката за титлата

„Катастрофата между Макс Верстапен и Люис Хамилтън беше чист състезателен инцидент. При тези скорости и битка за победа подобни неща се случват понякога. Един топ пилот, борещ се за титла, не е на пистата, за да отстъпва“, написа Хакинен.

„Работата ни е да се състезаваме. От личен опит знам, че при борба гума до гума винаги има шанс колите да се докоснат.“

„Макс се чувства много уверен. Спечели пет победи тази година и води в генералното класиране. Люис е също толкова уверен в себе си и в колата си. Изправих се като ги видях да се докосват, защото завоят е страшно бърз. Много се радвам, че Макс е невредим. Това още веднъж показва колко здрави са тези коли и фантастичната работа на ФИА. 51G е удар, който трудно щеше да се преживее в миналото.“

„Инцидентът ще запали истински огън между тези момчета и битката им за световната титла. Никой няма да иска друга катастрофа, но ще са още по-твърдо решени да не пускат газта следващия път, когато са толкова близо. Ще ги видим отново да се борят упорито. И ще е наистина изумително.“