Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Чарли Уайтинг за промените в спортните правила във Формула 1 за 2012...

Чарли Уайтинг за промените в спортните правила във Формула 1 за 2012 г.

49
0
Фернандо Алонсо

Чарли Уайтинг за промените в спортните правила във Формула 1 за 2012 г.

– Защо се слага 4-часов лимит на времетраенето на състезание?

– Миналата година надпреварата в Монреал продължи 4 часа и 5 минути. Една надпревара определено не би трябвало да се проточва така. Отсега нататък изтекат ли четири часа, пилотите ще получат сигнал, съобщаващ им, че имат още една обиколка преди карирания флаг.

– Стюардите няма да могат да разследват инцидент преди първо да са го докладвали на рейс директора. Защо се променя тази система?

– В миналото стюардите можеше да видят нещо подозрително и да алармират рейс директора. Той преглежда инцидента и отправя молба към тях да разследват. Този процес отнемаше много време. Ако видят нещо, заслужаващо да бъде разследвано, няма нищо лошо да го прегледат и след това да дадат мнението си на рейс директора. Това би трябвало да направи процеса по-малко тромав.

– Пилотите вече са инструктирани да не напускат пистата без основателна причина. Защо?

– Наблюдавахме състезатели да преминават напряко в обиколки при излизане или такива за прибиране в бокса, за да пестят време и гориво. Бихме могли да сложим бариери, за да прекратим тази практика, но обикновено това изглежда глупаво! Според правилата пилотите трябва да вървят по пистата. Ако не го правят, ще трябва да оправдаят действията си. Това ще подобри и сигурността, тъй като останалите състезатели ще са наясно кога някой е напуснал трасето по уважителна причина.

– Върнато е правилото за една смяна на позицията при защита. Имаше ли проблем с опасно блокиране през изминалите няколко сезона?

– Това правило всъщност не е ново, по-скоро сега го включихме в правилника, след като доста време бе неписано правило. Пилот може да направи само едно движение, за да защити позицията си. Когато обаче се върне на състезателната линия, за да вземе завой, това може да се възприеме като второ движение, а такова не е позволено. Въпрос на решение е доколко връщането в оригиналната линия е приемливо. Не искаме да влизаме в глупави спорове за сантиметри и решихме, че защитаващият се състезател трябва да остави поне една кола ширина на състезателната линия, в противен случай, ще се смята, че е направил второ движение и съответно ще бъде наказан. Пилотите трябва да си оставят пространство на трасето, иначе рискуваме опасни сблъсъци.

– Преди колите трябваше да преминат краштестовете преди състезанията. Сега изискването е за преди тестовете. Защо?

– Не могат да се правят компромиси със сигурността. Непростимо е пилоти да участват в тестовете без автомобилите им да са издържали тестовете за сигурност, които изискваме за състезание. Отборите не бяха съгласни с това за известно време, като ми обясняваха, че ще е невъзможно да се справят преди първите изпитания. Не е особено изненадващо, че всъщност преминаха пробите. Два отбора не успяха да преминат всички тестове навреме и съответно не можаха да участват в предсезонните тренировки. Сега и те изчистиха всичко по този показател.

– Защо на пилотите вече е разрешено да използват повече от три комплекта гуми в петъчните свободни тренировки?

– Всеки пилот пак има право на 11 комплекта за уикенда и три трябва да бъдат върнати в петък вечер, още два – след третата тренировка в събота. Това не се е променило. Позволяваме на екипите обаче да използват в петък повече от три от техните 11 комплекта гуми, за да имат възможност за повече каране в първия ден, ако имат желание да го сторят. Ако очакват в събота например да е мокро, а желаят да имат повече обиколки на суха писта, това ще им е от полза. Всъщност е добре за всички да имат шанс да карат колкото желаят в петъчните сесии.

– При кола за сигурност на трасето затворените с обиколка автомобили имат право вече да се върнат на позициите си. Защо F1 се връща към тази система?

– Извадихме правилото, тъй като бе трудно за проследяване и потенциално опасно. Възстановяваме го с нови изисквания. Пилотите ще могат да изпреварват едва след като всички са преминал входа на питлейна два пъти – по този начин ще имат възможност да влязат в боксовете, ако имат такова желание. Освен това ще инструктираме състезателите в челото да останат на състезателната линия, след като на останалите бъде дадено разрешение за задминавания. Ще могат да загряват гумите си, но едва когато получат информация, че е безопасно да го сторят.