Начало Автомобилни новини Chevrolet Corvette Stingray е най-мощният в историята на модела с 466 к.с.

Chevrolet Corvette Stingray е най-мощният в историята на модела с 466 к.с.

114
0
Chevrolet Corvette Stingray

Chevrolet създава нова представа за модерен, динамичен автомобил с днешния дебют на напълно новия Corvette Stingray. Единствено този Corvette, който съчетава по перфектен начин технология, дизайн и динамика, има правото да носи култовото име Stingray.

Corvette Stingray е най-мощният стандартен модел в неговата история със своите 466 к.с. (343 кВт) и с въртящ момент от 630 Нм. Той е също и най-динамичният модел с това име, като ускорението му от нула до 100 км/ч става за 4,2 секунди, а страничното ускорение в завой достига 1g. Същевременно Corvette Stingray е най-икономичният стандартен Corvette създаван досега.

Както Sting Ray от 1963 г., най-добрите модели на Corvette олицетворяват уникални качества по отношение на динамика, модерни технологични решения, вдъхновяващ дизайн и изключително преживяване зад волана – отбелязва д-р Томас Седран, президент и управляващ директор на Chevrolet Europe. – Напълно новият Corvette надхвърля всичко създадено досега, благодарение на постиженията в областта на дизайна, технологиите и инженеринга.

Напълно новият Corvette Stingray заимства само два компонента от предишното поколение на Corvette. Той е базиран на изцяло нова каросерийна конструкция и ходова част, използва нов задвижващ агрегат и силово предаване, както и изцяло нови стилистични решения по отношение на външния дизайн и интериора.

Още от чертожната дъска Corvette е планиран като купе и кабриолет. Всички технологични решения и възможности, представени в Corvette Stingray купе са пренесени в кабриолета. Единствените структурни промени са ограничени до сгъващия се покрив и променената позиция на предпазните колани.

В интериора са използвани не имитации, а детайли от истински усилени с въглеродни влакна полимери (карбон), алуминий и ръчно обработена кожа. Едновременно с това се предлагат два избора по отношение на седалките – всяка включваща лека магнезиева носеща рамка с изключителна здравина – и два осем инчови екрана за информация за водача и за инфоразвлекателни цели с възможност за конфигуриране.

Предлагат се авангардни технологии за водача, включващи петрежимен Drive Mode Selector (селектор за избор на режим) с който се настройват 11 параметъра на автомобила, както и нова седем-степенна механична трансмисия с функция Active Rev Matching (активно съответствие на оборотите), която установява избора на предавка и настройва оборотите на двигателя, така че да бъде осъществен перфектен процес на превключване.

Изцяло новият 6,2-литров V8 двигател LT1 съчетава авангардни технологични решения като директно впръскване, Active Fuel Management (изключване на част от цилиндрите при работа на частично натоварване) и високотехнологичен горивен процес които дават възможност за осигуряване на по-висока мощност при по-нисък разход на гориво.

Използвани са леки материали за различни детайли като карбонов капак над двигателя и отделящия се покривен панел при купето; предни и задни калници и врати от композитни материали; карбонови-нано композитни материали за подподовите панели и нова алуминиева носеща рама на каросерията. Всички те спомагат за изместване на центъра на тежестта назад в името на постигането на оптимално съотношение на теглото между предния и задния мост от 50/50 и идеално съотношение между мощност и тегло.

Външните форми са скулптирани с авангардни високоенергийни газоразрядни и LED светлини и изпитана на състезателните писти аеродинамика, включваща изключителна обтекаемост за ниско ниво на въздушно съпротивление с елементи имащи за цел подобряване на стабилността и динамичните качества на писта. Има напълно нов, сгъваем покрив за кабриолета, който може да бъде активиран с дистанционно управление.

Адаптираното за пистово шофиране допълнително оборудване Z51 performance package (стандартно за всички европейски модели) включва електронен блокируем диференциал, система за смазване със сух картер, интегрална система за охлаждане на спирачките, диференциала и трансмисията, специфични амортисьори, пружини и стабилизиращи щанги,специфично главно предаване,по-големи предни и задни колела, спирачки и гуми, както и допълнителен аеродинамичен пакет подобряващ стабилността при висока скорост.

Stingray е свещено име в автомобилната история – отбелязва Ед Уелбърн, вицепрезидент на GM, отговорен за глобалния дизайн. – Добре знаехме, че нямаме моралното право да го използваме, освен ако автомобилът наистина не превъплъщава своето уникално наследство. Резултатът е новият Corvette Stingray, който има свой собствен облик, като едновременно с това остава разпознаваем като Corvette навсякъде по света.

Новият Corvette Stingray се произвежда в завода на GM в Боулинг Грийн, Кентъки, като за целта в него са инвестирани 131 милиона долара, включващи приблизително 52 милиона в нова техника за сглобяване на алуминиевата каросерия, което за първи път ще се извършва от самия производител.

Продажбите на Corvette Stingray моделна година 2014 ще стартират в Европа през декември 2013 г.