Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Чикаго няма да бъде домакин на старт от F1 през 2026 г.

Чикаго няма да бъде домакин на старт от F1 през 2026 г.

641
0
писта в Чикаго
снимка, НАСКАР

Чикаго също може да бъде домакин на старт от F1. Това твърди информация на някои медии. Според нея, Либърти Медия е близо до сключване на договор за провеждане на състезание по улиците на града, започвайки от 2026 г. По-късно обаче информацията беше опровергана и стана ясно, че до този момент няма подписано споразумение между ръководството на Формула 1 и управата на Чикаго.

Вчера се появи нова информация относно евентуално състезание от F1 в Чикаго. Според акаунта на FastestPitstop в социалната медия X/Twitter, вече има напредвали преговори между градските власти и F1. Медията твърди, че решението за провеждане на състезание в Чикаго през 2026 г. вече е взето

Акаунтът твърди, че „Планирането на събитието е пред завършване. Очаква се също така да има изграждането на нов стадион за $4 млрд. в Чикаго, който да привлече повече финансиране.

„Потвърдено е, че състезанието ще бъде нощно и ще се проведе непосредствено преди Гран на Канада. Очаква се надпреварата от F1 в Чикаго да бъде обявена през следващите няколко седмици“.

Някои медии обаче направиха собствени запитвания относно твърденията. В крайна сметка информацията за сключване на договор между Либърти Медия и местните власти в Чикаго бяха отхвърлени. Също така стана ясно, че в момента няма планове за добавяне на четвърто състезание в Съединените щати, въпреки непрекъснатия растеж на F1 в страната.

Няколко часа по-късно FastestPitstop изтри поста за Чикаго и публикува следното съобщение:

„Бихме искали да отговорим на неотдавнашния туит относно потенциалния Гран при на Чикаго. След внимателно обмисляне и преглед на информацията взехме решение да свалим последния туит, свързан с тази тема.“

„Бяхме уведомени за допълнителна информация, която влиза в противоречие с някои от твърденията, направени от нашия източник. Винаги се стремим да предоставяме точна и надеждна информация. Затова сме разочаровани, че в този случай не сме успели да го направим. Искаме да ви уверим, че се отнасяме много сериозно към точността на нашите доклади и искаме да предотвратим подобни случаи в бъдеще. Благодарим ви за разбирането.“

Това не е първият случай, в който има слухове за състезание в Чикаго. В началото на годината стана ясно, Formula One Licensing B.V са подали четири искания за регистрация на търговски марки в Службата за патенти и търговски марки на САЩ. Това включва „Formula 1 Chicago Grand Prix“, „Grand Prix of Chicago“, „Formula 1 Grand Prix of Chicago“ и „Chicago Grand Prix“

Ако тези марки бъдат одобрени, F1 ще има правото да използва наименованията за рекламиране на състезание в Чикаго. Няма обаче никакви гаранции, че такова състезание някога ще се проведе. В миналото F1 е подавала търговски марки за Гран при на Маями и Гран при нас Лас Вегас. Това се е случвало няколко години преди състезанията да станат факт.

През 2017 г. F1 регистрира търговска марка и в Ню Йорк. Повече от шест години по-късно обаче състезание в мегаполиса няма. От Либърти обаче не са се отказали напълно от идеята един ден Формула 1 да се състезава в „Голямата ябълка“.

Миналата година по улиците на Чикаго се проведе старт от НАСКАР. Събитието беше спечелено от новака Шейн ван Гисберген и пожъна голям успех. Договорът на Чикаго с НАСКАР е за три години и има опция за удължаване.

Преди няколко месеца съветникът на кмета на Чикаго Брендън Райли заяви, че не е възможно да се организират НАСКАР и F1 в една и съща година. Според него, американските серии ще спечелят в тази конкретна битка поради значително по-опростената логистика спрямо тази на F1.

„Ще трябва да е едното или другото. Това, което направихме с НАСКАР, заварявайки капаци на шахти и изглаждайки дупки и наричайки го писта, не работи с F1. По-сложно е, затова и цената е по-висока“, каза Хопкинс.