Citroën представя версия с изцяло ново задвижване в гамата на C5 Aircross – Hybrid 136. Тя използва технологичната основа на компактната и лека технология Hybrid 48V
Състои се от акумулаторна батерия с напрежение 48V, която се зарежда автоматично в част от фазите на движение и специално проектиран и адаптиран към тази нова хибридна система бензинов двигател PureTech с максимална мощност 136 к.с. в съчетание с нова електрифицирана трансмисия ë-DCS6 с два съединителя и електромотор с мощност 21 кВт.
Със своята плавна работа и максимално улеснена употреба тази хибридна технология е идеално допълнение към изключително гъвкавия и практичен C5 Aircross. Със своите емисии на CO2 от едва 129 г/км в комбинирания цикъл на WLTP, версията C5 Aircross Hybrid 136 отделя с 15% по-малки количества CO2 от еквивалентната неелектрифицирана бензинова версия на модела.
Цената му от друга страна е близка до тази на дизелова версия с еквивалентен двигател, макар емисиите на CO2 да са почти с 12% по-ниски. Новият Hybrid 136 осигурява и редица други предимства на електрическата мобилност. Всички тези положителни предпоставки правят Hybrid 136 особено привлекателна алтернатива за задвижване на C5 Aircross – SUV модел, който се отличава сред другите автомобили в своя сегмент не само с уникалния си дизайн и атмосфера, но и с изключителния си комфорт, гъвкавост и практични качества.
Hybrid 136 допълва електрифицираната гама на C5 Aircross, която включва plug-in хибридните варианти Hybrid 180 и Hybrid 225
Тези две версии досега формираха 40% от общия обем на продажбите на C5 Aircross. В по-общ план новата версия подобрява и ускорява стратегията за електрификация на марката Citroën. Гамата на бранда в момента съдържа 10 електрифицирани модела – от хибридни до 100% електрически и рlug-in хибридни.
Хибридната технология Hybrid 48V съдържа следните основни звена и агрегати:
Ново поколение бензинов двигател 1.2 PureTech, разработен специално за приложение в хибридни системи
40% от компонентите в агрегата са нови. Моторът е с 3 цилиндъра, работен обем 1199 cм3 и максимална мощност 136 к.с. (100 кВт) при 5500 об/мин и максимален въртящ момент 230 Нм при 1750 об/мин. Изборът на турбокомпресор с променлива геометрия и ангренажна верига допринася за неговите повишени технически и експлоатационни показатели и здравина. Двигателят използва горивен процес по цикъла на Милър. Има подобрена термична ефективност и отговаря на изискванията на екостандарта Euro 6.4 по отношение на количеството и качеството на отделяните емисии.
Синхронен електродвигател с постоянни магнити, способен да развие пикова мощност от 21 кВт (28 к.с.) и въртящ момент от 55 Нм
Той позволява на C5 Aircross да се движи на 100% електрическа тяга в режими с ниски изисквания към въртящия момент при ниска скорост, извършване на маневри или при намаляване на скоростта. Електромоторът подпомага бензиновия двигател при стартиране. Във фазите на намаляване на скоростта или спиране работи като генератор за презареждане на батерията, като в същото време облекчава спирачната система и намалява износването на нейните компоненти.
Ремъчен стартер, захранван от ток с напрежение 48V
Той гарантира бързо и неусетно стартиране на бензиновия двигател.
Нова електрифицирана трансмисия с два съединителя ë-DCS6
Шестстепенният предавателен механизъм с два съединителя осигурява смяна на предавките без падове на въртящия момент и също е проектиран специално за използване в хибридни системи за задвижване. Смяната на предавките при него е по-кратка, а шофирането – много по-комфортно. Електродвигателят, инверторът и електронният управляващ блок на системата (ECU) са интегрирани в компактен модул, който спестява пространство под предния капак на модела.
48V литиево-йонна акумулаторна батерия с нетен капацитет от 432 Втч
Инсталирана е под лявата предна седалка, където няма негативно въздействие върху обема на багажното и пътническото пространство.
C5 Aircross Hybrid 136 може да се движи в изцяло електрически режим в градски условия
В града новата хибридна версия може да покрие до 50% от пробега в 100% електрически режим. Благодарение на предимствата на чисто електрическия режим на движение, комфортът на ежедневното пътуване по градски и крайградски маршрути се подобрява значително.
Технологията 48V HYBRID подобрява значително динамичните характеристики и разхода на гориво на C5 Aircross. Пести се средно по 1 л/100 км (т.е. 15%) в сравнение с версията на модела с бензиновия двигател PureTech 130 и автоматична трансмисия EAT8. Този двигател е много икономичен в градски условия на шофиране като постига икономия на гориво от почти 30%.
We appreciate the gesture, but you don’t have to go that far to prove your love. pic.twitter.com/VRHhaqqmaS
— Citroën (@Citroen) April 3, 2023