Начало Автомобилни новини Citroën въвежда ChatGPT

Citroën въвежда ChatGPT

44
0
Citroën въвежда софтуера за генеративен изкуствен интелект ChatGPT

Citroën представи новаторската технология за генеративен изкуствен интелект ChatGPT в моделите C4, C4 X, C5 X, Berlingo, Spacetourer, Berlingo Van и Jumpy.

Разработеият от OpenAI софтуер ChatGPT е интегриран в инфо-развлекателните системи на Citroën чрез системата за гласово и музикално разпознаване SoundHound. Езиковият модел с изкуствен интелект   генерира отговори въз основа на методите на т.нар. „дълбоко структурирано машинно обучение” (“in-depth learning”). Според производителя „така технологията прави още една голяма крачка към интелигентното общуване и интерактивно цялостно преживяване в автомобила“. С което значително улеснява хората в тяхното ежедневие.

С въвеждането на тази новост се подобрява вече наличната в моделите на марката функция за гласово разпознаване. При това тя става по-прецизна, с по-добри реакции и се доближава още повече до разговорния език с естествени фрази. От друга страна, ChatGPT обогатява общуването и превръща системата в интелигентен събеседник по време на път. Той е в състояние да разбира и да отговаря на по-сложни и комплексни въпроси, както и да съветва водача и пътниците по много различни теми. Диапазонът се простира от историческа информация и полезни съвети за това какво да се прави в даден град до подходящи кулинарни рецепти и много други. ChatGPT се предлага като част от пакета Connect PLUS. (При моделите, поръчани преди юли 2023 година – с активиране на услугите за свързана навигация.)

Гласово управление с естествени фрази

Усъвършенстваната функция за гласово разпознаване е едно от основните предимства на внедряването на ChatGPT. Благодарение на значителния напредък в обработката на разговорния език с естествени фрази разпознаването на реч става много по-бързо и по-точно. Това дава възможност за много по-естествено и лесно общуване между водача и автомобила. Така управлението на редица функции, като регулирането на температурата в купето или навигацията до желаната крайна цел на маршрута например, вече може да се осъществява чрез естествени гласови команди без разсейване и отделяне на погледа и вниманието от пътя. Нещо повече – благодарение на ChatGPT системата може да води реални разговори като истински личен асистент на водача и пътниците. И да им предоставя полезни отговори и информация от различен общопознавателен характер.

Проведените през май 2024 година практически тестове показват, че новата система намалява с почти 68%. броя на недоразуменията, водещи до отговора „Извинявайте, не разбрах въпроса ви“. При същите тестове е установено, че системата с интегриран ChatGPT работи по-леко, и по-плавно. Благодарение на това, както и на интерактивното действие, честотата на използване на функцията за гласови команди е нараснала с почти 70%.

Клиентите могат да използват ChatGPT в автомобила по същия начин, по който използват гласовите асистенти на своите смарт устройства. В зависимост от конкретния модел системата може да се активира по три начина

– Чрез произнасяне на използваната и досега фраза „Hello Citroën“;
– Чрез натискане на бутона на функцията за гласови команди на волана;
– Чрез натискане на уиджета с микрофон на сензорния екран.

Спътник на семейството

Сферата на приложение на новата технология е изключително широка. ChatGPT може да се превърне в полезен спътник, който да промени изцяло атмосферата на семейните пътешествия. Новият виртуален асистент предлага високо ниво на взаимодействие и подкрепа.

Интелигентният асистент предлага образователни викторини и игри за всички възрасти. Те засягат различни области на познанието – от естествена история до класическа литература.

– „Hello Citroën“: Можете ли да ми кажете кой е бил Леонардо да Винчи?
– „Hello Citroën“: Кога са живели викингите?
– „Hello Citroën“: Какво представлява замъкът Шато дьо Шамбор?

Комфорт във всекидневието

Независимо дали става дума за организиране на списъка за пазаруване, за намиране на най-близката детска площадка, или за избор на семеен ресторант по маршрута, клиентите на марката вече могат да разчитате на интелигентните съвети на  ChatGPT.

– „Hello Citroën“: Кои са подходящите места за посещение с деца в Шартър?
– „Hello Citroën“: Можете ли да ми дадете две добри идеи за ястия, подходящи за десетгодишни деца?
– „Hello Citroën“: Бихте ли намерили близък магазин, в който се продават флумастери?

Спокойна атмосфера

ChatGPT създава предпоставки за спокойствието на водача и неговите спътници. Новата функция може да предложи  успокояващи плейлисти за по-леко справяне със забързаното ежедневие, да разкаже приспивни приказки на децата по време на по-дългите пътувания или да насочи водача към близки до маршрута места за почивка с подходящо за семейства с деца оборудване и съоръжения. Всички тези детайли превръщат съответния Citroën в пространство без напрежение за родители и деца:

– „Hello Citroën“: Защо небето е синьо?
– „Hello Citroën“: Може ли да ми разкажеш приказка за принцеса и дракони?
– „Hello Citroën“: Ще ми препоръчаш ли приспивна песен?

Как го получават клиентите?

ChatGPT вече е част от пакета Connect PLUS за всички клиенти на Citroën, поръчали своя нов автомобил след 3 юли 2023 година. Абонаментът за пакета Connect PLUS е включен в цената на автомобила за период от 12 месеца с последваща възможност за подновяване срещу месечна такса в размер на 9,90 евро. При вече закупените автомобили с все още активен 12-месечен пробен период ChatGPT ще бъде добавен безплатно към пакета за остатъка от пробния период. В случаите, в които пробният период на пакета Connect PLUS вече е изтекъл, ChatGPT ще бъде на разположение на клиентите при подновяване на абонамента за Connect PLUS.

За клиентите, които са поръчали своите автомобили преди 3 юли 2023 година, ChatGPT ще се предлага като допълнителна функция срещу 1,5 евро на месец или 15 евро на година в рамките на договора за онлайн услуги Connected Navigation.