Начало Тест драйв Countryman: Достатъчното MINI в семейството

Countryman: Достатъчното MINI в семейството

3875
0

Като за шест години на пазара, Countryman на MINI всъщност изглежда доста, доста актуален. Причина за това обаче е и фактът, че британската марка под егидата на BMW не оставя рожбите си без „грим“

„Голямото MINI“ в лицето на Countryman получи един много симпатичен пакет, наречен “Untamed”. Тъкмо него имах удоволствието да изпробвам по път към най-стария ни зимен курорт – Боровец.

Едно от най-характерните неща за MINI е персонализацията и пакетите.

Британската марка има и малко по-особен подход с лимитираните версии. Всъщност за разлика от останалите, които просто изкарват версия в определен тираж, MINI вкарва ново ниво към съществуващ модел и след някакво време тази модификация просто… изчезва.

Всъщност още преди години Countryman се появи, за да предостави на верните фенове на марката един по-„зрял“ автомобил или казано иначе – за семейни клиенти.

Практичността, която съчетава моделът, е свързана от една страна с обема, както на багажния отсек, така и на пространството в салона, но и с по-високото окачване и типичната SUV линия.

Багажният отсек се разпростира от 450 до 1390 литра. Просветът е 165 мм и със задвижването на четирите колела, MINI Countryman всъщност е един много подходящ автомобил за уикендите в планината с децата и всичките им принадлежности.

Едно от първите неща, които ми направиха впечатление, когато седнах в купето, беше чувството за простор. Реално погледнато не е толкова голямо, колкото се усеща. Има много място между главите и тавана, а на задния ред седалки има достатъчно място за краката на човек с ръст 1,90 м.

MINI-то, с което разполагах, бе оборудвано с 2-литровия бензинов двигател с мощност 178 к.с. и 280 Nm максимален въртящ момент. Същият се поставя и в Cooper S модификациите на другите модели, само че тук се усеща няколко идеи по-смирен. Това е поради съвсем логичните причини – ALL4 системата за задвижване 4×4, по-голямото тегло от 1555 кг в ненатоварено положение и аеродинамиката на SUV автомобил.

Трансмисията е 8-степенна автоматична, а също така са налице и 3 режима на управление на комплекта двигател – скоростна кутия. Това са Green, Mid и Sport

Мога да кажа, че определено има разлика между тях. В режим Sport звукът на двигателя дори се променя. Определено машината става по-нервна и тогава е възможно да бъде постигнато ускорението от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди. В Green пък част от пакета MINIMALISM е конфигурацията на функционалностите, като например напомнянето за вдигането на крака от газта при определена скорост, както и „зелен“ режим на работа на климатичната система. Недостатък е, че при рестартиране на автомобила, всеки път системата се връща в режим MID, което означава, че ще трябва да избираме зеленото или червеното след всяко палене.

Пътното поведение е на нивото на типичното MINI. Почти няма крен в завоите и се създава усещане за непоколебимост.

Untamed версията е реализирана главно във визуален контекст. Така външно модификацията може да се разпознае по 3D-принтираните декоративни елементи над страничните мигачи, 18-инчовите джанти, покрив, дъги на покрива и капаци на огледалата в Piano Black и разбира се уникалният цвят “Momentum Grey”. Името на модификацията също може да се намери на много места. Едно от тях е задните странични стъкла.

Другите са в интериора. Той като цяло е класически за MINI, но са налице някои изрични елементи като специфичните зелени седалки с шевове, декоративната лайстна пред пасажера с осветление и воланът.

Последният е облечен в напа и е много приятен на допир. Тъкмо в него и в цялата кормилнла колона обаче са скрити и всичките ми критики

Елипсовидният инструментален клъстер, характерен за британските мъници, е скачен с волана и се движи заедно с него когато го настройваме. Освен него, за информираността на водача се грижи и pop-up Head-up display. Оказа се обаче, че няма удобна позиция, при която да се виждат едновременно и двата екрана изцяло. В най-добрата настройка успявах да скрия само най-долната част на клъстера. Там е информацията на борд компютъра като моментен, среден разход на гориво, пробег с наличното количество гориво и други.

Също така в основното положение на ръцете по време на шофиране, а именно 9:15 часа, основата на палеца се набива от пластмасовата обшивка на бутоните на волана. Това създава известно количество дискомфорт.

Централната конзола иначе си е абсолютно в стила на MINI от десетилетия. Вътре обаче се намира 8,8-инчов дисплей за навигацията и инфотейнмънта. Интересен е светещият обръч около централния кръг, който има различни функционалности. Така например, когато увеличаваме нивото на звука на системата Harman Kardon с 12 високоговорителя, той се изпълва спрямо степента, до която усилваме. Когато сменяме температурата, се оцветява в цветовете на климатичната система със синьо, бяло и червено. Когато паркираме дава индикация с жълто и червено в унисон с парктроника, а в нормален режим свети в съответствие със скоростта на движение.

Като асистенти – в модела могат да се намерят множество от тях като адаптивния круиз контрол и автопилот за паркиране

Заради последното, заради цялостната си концепция, а и с последната модификация, Countryman се превръща в много сполучлив избор за градско-извънградски настроени семейни хора с деца и авантюристичен дух.

Думата “Countryman” за британците означава човек, който живее на село, а пък “Untamed” значи неопитомен или див. Може би те са искали да вложат много по-различен смисъл, но все пак съветът ми е да се избягва преводът на български език на словосъчетанието Countryman Untamed. Това си е един симпатичен, по британски му изтънчен и практичен пораснал мъник с потекло.