Начало Други Цолов 15-ти в основното F3 състезание, но оцеля в тоталния хаос на...

Цолов 15-ти в основното F3 състезание, но оцеля в тоталния хаос на Силвърстоун

1580
0
Никола Цолов
Никола Цолов; снимка: Спас Генев

Никола Цолов се класира 15-ти, но оцеля в тоталния хаос на основната надпревара от седмия кръг от шампионата на Формула 3. Състезанието на пистата Силвърстоун се превърна в почти постоянно гадаене дали ще завали, колко силно или пистата ще изсъхне напълно. Промените в колоната бяха безброй, а сериозни катастрофи доведоха и до неколкократно излизане на колата за сигурност.

Времето – типично за Силвърстоун – се промени в петте минути преди началото на стартовата процедура. Заоблачи се, започна да пръска дъжд и целият грид сложи гуми за мокра писта

Единствено Калъм Воазен и Пьотр Вишницки бяха с хард. Люк Браунинг бе на полпозишън, Макс Естерсън бе до него на първа редица. Никола Цолов бе седми на стартовата решетка. Той се класира осми в квалификацията, но наказания след вчерашния спринт го придвижиха с едно място напред.

Пьотр Вишницки се забави за загряващата обиколка, но в крайна сметка потегли. Той се обади по радиото и каза, че гумите за сухо са правилният избор. Арвин Линдблад и Габриеле Мини се прибраха в пита в края на загряващата обиколка, за да сложат хард. Рамос, Беганович, Гьоте и Трамниц направиха същото.

На старта Браунинг поведе в първата от общо 22 обиколки. Естерсън бе втори пред Сами Мегатуниф, който обаче бе изпреварен от поредица пилоти. Браунинг получи съобщение, че дъждът ще се усили след 6 минути, но редът вече се променяше.

В края на първата обиколка излезе кола за сигурност, тъй като Киан Шийлдс спря на пистата. Алекс Дън и Чарли Вурц минаха през пита. Редът бе Браунинг, Форнароли, Естерсън, Воазен, Мегатуниф, Лорънс ван Хюпен, Кристиан Менсъл, Ноел Леон, Цолов (9-ти), Себастиан Монтоя. Вишницки бе преодолял половината колона – от 30-ти на грида до 13-ти при излизането на сейфти кара.

Колата за сигурност се прибра в края на втората обиколка. Воазен със сухите гуми почти веднага изпревари Естерсън и Форнароли. В същата обиколка задмина и Браунинг, повеждайки в състезанието.

Цолов отиде десети в третата обиколка – Вишницки също напредваше бързо със своя хард. Габриеле Мини – 16-ти в колоната – получи съобщение, че трябва бързо да печели позиции, защото ако завали „ще настане хаос“

В четвъртата обиколка колата за сигурност се върна на пистата заради катастрофа на София Фльорш. Алекс Дън излетя и се върна на пистата. След това Дино Беганович завъртя Фльорш. На места на пистата започна да вали. Цолов отиде 21-ви в колоната. Редът бе Воазен, Браунинг, Арвин Линдблад, Форнароли, Томи Смит, Вишницки, Мини. Последва ново масово влизане в питовете – пилоти със сухи гуми се връщаха на мокри. Цолов отиде 12-ти в колоната.

Лидерът в надпреварата Воазен получи наказание за излизане от пистата и придобиване на предимство при изпреварването на Естерсън. Сейфти карът се прибра в края на седмия тур. Браунинг атакува и изпревари Воазен, който бе задминат и от Форнароли. Воазен започна да потъва назад, в колоната отново настана хаос, докато пилоти с мокри и сухи гуми се надбягваха в отново променените условия на трасето.

В осмия тур Цолов вече бе десети, когато стана сериозна катастрофа. Инцидентът бе между трима пилоти – Дън, Монтоя и Джошуа Дуфек. Рейс контролът затвори питлейна, Воазен който тур по-рано бе начело бе 20-ти в колоната. Браунинг водеше пред Форнароли, Естерсън, Леон, Мегатуниф, Джоузеф Лоук, Трамниц, Джеймс Уортън, Ван Хюпен, Цолов. Зад сейфти кара пак се водеха разговори за дъжда – дали ще вали, дали ще е силно, кога точно или ще спре. Не изглеждаше някой да успява да предскаже точно какво ще се случи на пистата.

В 13-ата обиколка състезанието отново бе подновено. Рейс контролът бе пуснал часовник, за да отброява времето до позволения максимум. Леон излезе втори, казвайки по радиото, че сликовете в този момент са по-бързи с 1 секунда. Цолов отиде 13-ти, изпреварен от Менсъл, Беганович и Рамос. В дъното на колоната имаше още сбутвания, но без сериозни инциденти. 8 минути преди карирания флаг рейс контролът изведнъж съобщи, че проверява цяла група пилоти за позициите им на старта. Цолов бе вече 17-ти. При оставащи 5 минути Воазен отново бе начело, но имаше наказание.

След още размествания на финала Цолов бе 15-ти. Състезанието спечели Линдблад, въпреки че Воазен бе пръв при карирания флаг – той бе с 10 секунди санкция. Втори бе Мини, Воазен остана трети.